קיה ספורטאז' חדש - לכביש ולרחוב
וכנראה שלא ממש לשטח. רכב הפנאי המוצלח של קיה מוחלף על-ידי דגם שיציע יותר מרחב פנים ונוחות, כנראה על חשבון יכולת נסיעה בשטחים שאינם סלולים. בית קפה שכונתי In, מעלה שחרות Out
קיה ספורטאז' המקורי, זה שיוצר עוד ב-1993, בהחלט זכאי להימנות עם הדגמים היותר-מוצלחים-אך-לא-מוערכים-מספיק שעלו על כבישי ישראל מעולם. רכב הפנאי הרך, שיוצר עוד בתקופה בה גילו היצרניות עד כמה הקטגוריה קוסמת לצרכן, התמודד בהצלחה לא מעטה מול סוזוקי ויטארה למשל, על כיסו וליבו של איש המשפחה חובב הטיולים. בעידן טרום רכבי הכביש-שטח הגדולים, המפוארים והיקרים, הציע הספורטאז' השימושי יכולת כביש ושטח טובות, עם תג-מחיר ידידותי למדי והוצאות אחזקה שלא היו גבוהות מאלה של משפחתיות מהשורה. לא במקרה, שכן הוא היה מבוסס על מכונית משפחתית.
אלא שמאז 93' חלפו לא מעט מים מזוהמים בנחל הקישון, ועל הספורטאז' הרך למראה אך קשוח בבסיסו, עברה אבולוציה מוכרת בתחום המוטורי. מי שרשאי לכנות עצמו דור שלישי, נראה כזונח יותר מאי פעם את האזור שמעבר לכביש, ומתמקד ביכולת על משטח סלול למשעי. גדול יותר בפנים, בעל בסיס גלגלים וממד אורך ורוחב נדיבים יותר, הספורטאז' מתאים עצמו לעידן הנוכחי.
הספורטאז' החדש יהיה אח תאום ליונדאי ix35 (מחליף הטוסון), שיוצג לעיתונאים כבר בשבוע הבא. ואם יעשה שימוש כבעבר במנועי יונדאי, הרי שיציע 1.6 ליטר עם 140 כ"ס, 2.0 ליטר עם 166 כ"ס, ושני מנועי דיזל - הראשון בנפח 1.7 ליטר (115 כ"ס), השני בנפח 2.0 ליטר ועם שני הספקים: 136 ו-184 כ"ס. בכל מקרה, יהיה זה הימור בטוח למדי להניח כי הספורטאז' המודרני יהיה חסכוני מבעבר.
בריי מוטורס, יבואני קיה לישראל, לא ידעו לספר דבר על הדגם החדש, מלבד להבהיר כי הוא עתיד להגיע ארצה בשנה הבאה. חשיפה ראשונה לקהל צפויה בתערוכת הרכב הבינלאומית של ז'נבה, ב-2 במרץ.