שתף קטע נבחר
 

טויוטה: השר האמריקני עורר היסטריה, וחזר בו

אצל האמריקנים אין חוכמות. שר התחבורה ריי לה-הוד הפציר היום (ד') בבעלי מכוניות מתוצרת טויוטה, מהדגמים הכלולים בקריאת הענק לתיקון דוושת המצערת, להגיע באופן מיידי למוסכי החברה, ולא לנהוג במכוניות עד שהבעיה תתוקן. זמן צקר לאחר מכן, ולאחר שכל כלי התקשורת דיווחו על דבריו בהרחבה, חזר בו. מנהל השירות של יוניון מוטורס ישראל, ארתור שרצקי: "ההיסטריה לגמרי מיותרת"

שר התחבורה האמריקני הזהיר את נהגי טויוטה: המכונית שלכם נקראה למוסך? אל תנהגו בה יותר עד שתתוקן. זמן קצר לאחר מכן, ולאחר שעורר בהלה בכל העולם, חזר בו: "כשלתי בלשוני", אמר בהודעה לתקשורת.

 

האמריקנים לא לוקחים צ'אנסים, אינם מאמינים בדחייה הנוגעת לנושאי בטיחות, אך מגזימים לא פעם. שר התחבורה בממשל אובמה, ריי לה-הוד, הפציר היום (ד') בבעלי מכוניות מדגמי טויוטה הנכללים בקריאת הענק לתיקון דוושת המצערת, להגיע באופן מיידי למוסך ולא להמשיך לנהוג במכונית. לדבריו, מדובר בבעיה בטיחותית אותה יש לפתור במהירות האפשרית. "הפסיקו לנהוג בה עד שתתוקן", אמר היום. "קחו אותה למוסך טויוטה באופן מיידי, מכיוון שהיצרן מאמין כי הוא יכול לתקן את הבעיה".

 

כל כלי התקשורת המרכזיים דיווחו בהרחבה על דברים אלה, ונראה כי הדי ההיסטריה שעורר, הגיעו חיש מהר גם לשר עצמו. נראה כי מסיבה זו החליט להודיע לסוכנויות הידיעות: "כשלתי בלשוני, ואני חוזר בי. זו הייתה באופן ברור אמירה לא נכונה", אמר.

 

 

כשבועיים לאחר שהודיעה כי היא קוראת לכ-2.3 מיליון מכוניות לתיקון דוושת מצערת העלולה שלא לחזור למקומה (ולהמשיך להאיץ את המכונית), וכשבוע לאחר שהודיעה כי היא מפסיקה עד להודעה חדשה ייצור ושיווק של לא פחות משמונה דגמים עקב חסרון בפתרון מיידי, העבירה יצרנית הרכב היפנית פתרון לבעיה.

 

בעקבות כך החליט שר התחבורה האמריקני, כי יש לעודד את כל בעלי המכוניות הכלולות בקריאה לתיקון, להגיע במהירות האפשרית למוסך. "אל תמשיכו לנהוג בה עד שהבעיה תתוקן", הפציר בבעלי המכוניות. לדבריו, מוסכי טויוטה מחזיקים כבר בפתרון הולם לבעיית הדוושה העלולה להתקע, ולכן יש לבצע את התיקון בהקדם האפשרי. במידה ובעל הרכב לא יכול להגיע עמו למוסך, טוב יעשה אם לא ינהג בו עד שניתן יהיה לתקנו.

 

אלא שדברים אלה נאמרו כנראה עם מעט מאד מחשבה על גל ההיסטריה שיעוררו. תגובת כלי התקשורת הייתה מהירה, ודבריו של השר צוטטו בהרחבה בכל כלי תקשורת מרכזי. התגובה יוצאת הדופן לדבריו הביאה את השר לחזור בו, להתנצל ולהבהיר כי כשל בלשונו. 

 

הבעיות רק גדלות

וכאילו לא חסרות בעיות שטיחים שזזים ממקומם ועלולים להפוך למטרד בטיחותי, או מצערת שאינה חוזרת למקומה ועלולה להאיץ את הרכב באופן לא מתוכנן, מתרבות תלונות על בעיות נוספות בדגמים אחרים של היצרנית. כך למשל הודיעה טויוטה כי היא בודקת טענות לכשל במערכת הבלימה במכונית ההיברידית פריוס. טענות אחרות נוגעות לנושא תוכנת ניהול המנוע בה עושה שימוש טויוטה - בעיה הנבדקת כבר על-ידי הממשל האמריקני בימים האחרונים.

 

מנהל השירות של יבואנית טויוטה לישראל, ארתור שרצקי, אמר היום ל-ynet כי ההנחייה הראשונית של שר התחבורה האמריקני "מוגזמת. כל עוד הנהג מודע לחכך שעשויה להיות תקלה, אפשר להמשיך ולנהוג. ההיסטריה במקרה הזה מיותרת", כך אמר. לדבריו, בכל אירופה התגלו לא יותר מ-20 מקרים של דוושת מצערת שאינה חוזרת למקומה. "מתוך כמות של כמה מיליוני מכוניות, מדובר באחוז קטן במיוחד".

 

שרצקי אמר עוד כי הוא ממליץ לנהגים שירגישו כי דוושת המצערת אינה מגיבה היטב לפקודת הרגל, לעצור בצד ולהזמין גרר. בכל מקרה, שרצקי הבהיר כי עד סוף השבוע הבא (12.2), לא צפויה יבואנית טויוטה לישראל, חברת יוניון מוטורס, לקבל את החלקים בעזרתם תתוקן הדוושה.

 

האם גם אתם תיקראו למוסך? הנה הדגמים והשנתונים שיוזמנו למוסך בישראל

 

  • יאריס - נובמבר 2005 עד ספטמבר 2009
  • אוריס - אוקטובר 2006 עד ינואר 2010
  • וורסו - פברואר 2009 עד ינואר 2010
  • אוונסיס - נובמבר 2008 עד דצמבר 2009
  • ראב4 - נובמבר 2005 עד נובמבר 2009
  • אם גם הקורולה תוזמן, השנתונים הרלוונטיים יהיו אוקטובר 2006 עד דצמבר 2009

 

בהכנת הכתבה השתתפה שני גורקביץ


פורסם לראשונה 03/02/2010 19:20

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נשיא טויוטה טויודה - התנצל
צילום: AFP
הבעיות בטויוטה - דוושת המצערת (מימין), דוושת הבלם (משמאל)
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים