תערוכה: שוני ריבנאי בין אמנות למותג
התערוכה החדשה של שוני ריבנאי בגלריית טבי דרזדנר קוראת לקהל "אהבוני", וחוקרת מושגים כמו תדמית, תקשורת, אמנות והקשר ביניהם
ב-11.2 תיפתח בגלריית "טבי דרזדנר" (אחווה 24, נווה צדק, תל אביב) תערוכת היחיד השני של האמן שוני ריבנאי, שמתעתדת לברר את הקשר בין אמן למותג. ריבנאי, מבכירי הפרסומאים בישראל, חוקר בעבודותיו עוד מימי היותו סטודנט בבצלאל את המושגים תדמית, תקשורת, אמנות, אמן והקשרים ביניהם.
ענן על גחונו
את חלל הגלריה ימלא כולו ענן ענק השוכב על גחונו. מוטיב הענן לקוח מן הרפרטואר הצורני של סרט הפרסומת אותו הגה ריבנאי כחלק מצוות בפרוייקט מיתוג למדינת קוסובו, ומעל לכל שורה בקשתו של האמן "אהבוני" המופיעה כמילה מכוננת והן כקונספט של התערוכה.
בין תדמית לתקשורת
ריבנאי החל את דרכו כסטודנט לאמנות בבצלאל. בשנות ה-70 יצר שתי עבודות שעוררו הדים; בראשונה צבע ריבנאי את קנבס הציור המסורתי בשחור ולבן ורשם עליו את המשפט: "shony's black on white canvas", ועל תחתית הקנבס הציב כמה בקבוקי ויסקי של "בלק אנד וייט", כוסות שתייה, ולידם הציב שלט: "אתה יכול לשתות ויסקי כמה שאתה רוצה כל עוד אתה עומד ליד העבודה הזאת".
בעבודה הנוספת יצר מעין מודוס של פרפורמנס, כאשר הודיע על "ביקור רשמי" שהתכוון לערוך במחלקה לאמנות בבצלאל, לבוש בחליפה וחנוט בעניבה. הוא הסתובב במחלקה וסקר אותה בעיניים בוחנות, משתמש בהילת המעמד הפיקטיבי שיצר לעצמו.
התערוכה תינעל ב-19.3