דיווח: גם דגמי טויוטה פריוס נקראים למוסך
אחרי הבעיות בדוושת המצערת במיליוני מכוניות טויוטה, הגיעה בעיה אחרת בבלמי דגמי פריוס מהדור האחרון. עיתון יפני מדווח כי 276 אלף מכוניות מהדור האחרון, שנמכרו ביפן ובארה"ב, ייקראו לתיקון. ומה עם ישראל? עדיין לא ברור
העיתון היפני "ניקיי" דיווח אמש (ה') כי טויוטה החליטה לקרוא ל-276 אלף בעלי מכוניות פריוס מהדור האחרון - ששיווקו החל בסוף 2009 - בארה"ב וביפן להגיע למוסכי המותג, כדי לתקן תקלה במערכת הבלמים. זאת לאחר שאתמול בבוקר הודתה החברה לראשונה, כי היא מודעת לבעיה כלשהי במערכת הבלימה במכונית ההיברידית.
בזאת תצטרף הפריוס למיליוני מכוניות מדגמים אחרים של החברה שנקראו למוסכים עקב בעיה במנגנון דוושת המצערת. בחברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, אמרו ל-ynet כי אין כל בעיה במערכת הבלימה של הפריוס דור-שלישי.
- טויוטה מזמינה 4,518 מכוניות למוסך בישראל
עוד ועוד צרות
נראה כי לצרות של טויוטה אין סוף באופק. לאחר שניסתה בהצלחה חלקית מאד להתמודד עם בעיית האצה לא מתוכננת כתוצאה משטיחונים שזזו ממקומם, ולאחר מכן התמודדה באופן שנוי במחלוקת עם מנגנון דוושת מצערת שאינו פועל כראוי, נאלצת יצרנית הרכב הגדולה בעולם להתמודד גם עם בעיית בטיחות חמורה בדגמי הפריוס. מערכת הבלימה, ובעיקר יחידת ה-ABS, אינן מתפקדות כהלכה ועלולות לגרום לרכב שלא להאט כמתוכנן. טויוטה מודעת לבעיה, ולטענת דובריה כבר תיקנה אותה בדגמים ששווקו בשבועיים האחרונים ברחבי העולם.
האחראי על בקרת האיכות בטויוטה, הרויוקי יוקויאמה, אמר אתמול (ה') לסוכנויות הידיעות כי הבעיה מוכרת ליצרנית, וכי לחברה יש כבר פתרון אותו יישמה על מכוניות שיוצרו החל מינואר 2010. לדבריו, מדובר בבעיית תוכנה אשר עודכנה בינתיים, ועובדת כעת כשורה. "מכוניות שיוצרו לאחרונה אינן סובלות מהבעיה, אך עדיין לא החלטנו מה לעשות עם מכוניות שכבר עלו על הכביש לפני העדכון".
החקירות החלו
לפי דיווחים שהתקבלו במהלך יום ה', משרדי התחבורה של ארה"ב ויפן הודיעו כי הם מתכוונים לפתוח בחקירה באשר לסיבות הגורמות לבעיה במערכת הבלימה בפריוס, כמו-גם באשר לדרך בה טיפלה טויוטה במידע שהגיע אליה בנושא. מאוחר יותר הודיעה טויוטה עצמה, כי מתכוונת לפנות למשרד התחבורה האמריקני בדרישה לביצוע התיקון (ריקול).
במהלך התיקון, יבוצע שינוי בתוכנת ה-ABS, מערכת למניעת נעילת גלגלים. הקריאה לתיקון תכלול רק את המכוניות ההיברידיות מהדור האחרון, שנמכרו בין מאי לדצמבר 2009 - 176 אלף ביפן ו-100 אלף בארה"ב. בישראל נמכרו בתקופה זו כ-700 מכוניות רלוונטיות לקריאה העתידית לתיקון. מתחילת 2010 עברה החברה לתוכנת בקרה מתוקנת.
הממשל האמריקני הודיע כי קיבל 124 דיווחים מצרכנים על בעיות בבלמי הפריוס, כולל ארבעה דיווחים על תאונות בגלל בעיות אלו. ארתור שרצקי, מנהל השרות של טויוטה בישראל, מסר מוקדם יותר כי ליבואנית לא הגיעו כל תלונות על תקלות במערכת הבלימה, ולא ברור אם גם הם יזומנו למוסכים לצורך תיקון.
חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, תזמן למוסכיה 4,518 בעלי טויוטה, מדגמי אוריס, יאריס, ראב 4, וורסו ואוונסיס, לתיקון תקלה בדוושת ההאצה. ייתכן שבעתיד יזומנו בעלי מכוניות נוספות, שכן יצרנית הרכב עדיין לא סיימה את הבדיקה. החלק הנדרש לביצוע התיקון, עדיין לא הגיע לישראל - ועדיין לא ידוע בדיוק מתי יגיע.