שתף קטע נבחר
 

עוד חמש תאונות בגלל בלמי הפריוס

טויוטה עדיין לא החליטה האם לקרוא לכל מכוניות הפריוס שייצרה בחודשים האחרונים למוסך, לצורך תיקון מערכת הבלמים. ובינתיים, משרד התחבורה היפני קיבל דיווח על חמש תאונות נוספות, ובארה"ב מתכננים כיצד לפעול

משרד התחבורה היפני מאשר: חמש תאונות דרכים נוספות בהן מעורבות מכוניות טויוטה פריוס, שנגרמו כנראה כתוצאה מכשל במערכת הבלימה, דווחו ונחקרות. בכירי המשרד פנו לאנשי טויוטה והפצירו בהם לחקור את התאונות האמורות. כך מדווחות סוכנויות הידיעות. יש הזכיר כי משרדי התחבורה ביפן וארה"ב הודיעו במהלך הימים האחרונים, כי הם חוקרים את הבעיות במערכת הבלמים של המכונית ההיברידית.

 

אמש (שבת) נודע כי סגן נשיא טויוטה ארה"ב, בוב קרטר, פנה באמצעות מייל לסוכנויות המותג, והבטיח כי החברה היפנית עוסקת במציאת פתרון הולם, אשר יחשף בתחילת השבוע. ההתייחסות הציבור לבעיה התבטאה בדאגה, השערות חסרות בסיס, וכללה גם עניין רב מצד התקשורת, אמר קרטר. "אנחנו מעוניינים להבטיח לסוכנינו כי אנחנו מתקדמים במהירות לקראת מציאת פתרון לבעיית הבלמים בפריוס".

 

 

לוקח להם זמן...

האם טויוטה מגיבה לאט, או שיצרנית הרכב הגדולה בעולם באמת אינה משוכנעת כי עליה לקרוא לכל דגמי הפריוס מהדור האחרון למוסך? הבעיות הולכות ונערמות, הטיפול הכושל בבעיית דוושת המצערת טרי ונוכח, ובכל זאת מהססת טויוטה האם לקרוא לכל מכוניות הפריוס שייצרה בין חודש מאי 2009 לינואר 2010 למוסך, כדי לעדכן בהן תוכנת מחשב, או לטפל באופן אחר במערכת הבלימה הבעייתית.

 

לאחר שבכיריה כבר הודו בכך שמוכרת להם בעיה במערכת הבלימה, אשר תוקנה בכלי רכב ששווקו במהלך השבועיים האחרונים, לא ברור מדוע מתעכבת טויוטה עם ביצוע הריקול - קריאה רשמית לתיקון - אשר עלול לעלות לה כשני מיליארד דולר. בינתיים, הולכות ונערמות עדויות נוספות לבעיה שכזו, אשר גורמת כנראה בין היתר גם לתאונות דרכים.

 

רק בחודש האחרון, כך מדווחים עיתוני יפן, התקבלו במשרד התחבורה המקומי לא פחות מ-80 דיווחים על אירועים בהן הייתה מעורבת הפריוס, עם מערכת בלימה שלא תפקדה כראוי. בכל המקרים, בדגם האחרון (הדור השלישי) של המכונית. בחמישה מהמקרים דווח על תאונות.

 

...שאין להם

מאמרי מערכת בתקשורת היפנית מביעים היום (שבת) תמיהה על תגובתה האיטית של החברה, ומזהירים כי הבעיות האחרונות של טויוטה, בהן כבר מעורבות למעלה מ-8 מיליון מכוניות  שנקראו לאחרונה למוסכים עקב בעיות בטיחות, עלולות לפגוע בתדמית האמינות של תעשיית הרכב היפנית כולה.


פורסם לראשונה 06/02/2010 17:57

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים