שתף קטע נבחר

 

פייסבוק בת 6 - וכבר עושה מתיחת פנים

הרשת החברתית הגדולה בעולם חוגגת שש שנים להווסדה – עם מנוע חיפוש משופר, דף בית חדש ושמועות על שירות מייל. מה יגידו הגולשים?

רשת פייסבוק עלתה לאוויר בששה בפברואר 2004 ומאז הפכה לרשת החברתית הגדולה ביותר באינטרנט, בה קרוב ל-400 מיליון משתמשים רשומים. השבוע חגגה הרשת שש שנים להווסדה, וביצעה לכבוד זאת (ובכלל) שינויים במבנה האתר, מראהו ותכונותיו.

 

השינוי בפנים

מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, כתב בבלוג הרשמי של האתר "תודה על שהפכתם את פייסבוק לחלק מחייכם. יום הולדת שש שמח לפייסבוק ולכל קהילותינו. אנו מצפים לבנות דברים חדשים ולהמשיך לשרת את משתמשי האתר עוד שנים רבות". דבריו של צוקרברג אינם ללא גיבוי: בתקופה הקרובה יכנסו לתוקף מספר שינויים בולטים באתר.

השינויים מתמקדים בשלב זה בהוספת כלי חיפוש נוסף לעמוד הבית. גם מאחורי הקלעים נערך שינוי משמעותי –מנוע החיפוש הקיים של האתר שופר. חלון החיפוש, אשר ממוקם בצד ימין למעלה, יוזז למרכז העמוד, מעל לרשימת העדכונים והחדשות.

 

השינוי, כמו כל שאר השינויים בממשק, צפוי לעורר תרעומת בקרב מאות מיליוני משתמשי פייסבוק מרחבי העולם, אשר רגילים למבנה הנוכחי של האתר, ומתלוננים בכל פעם שמנהליו מחליטים לשנות בו דבר מה. השינוי האחרון היה הוספת הגדרות פרטיות חדשות עבור תוכן משתמשים המועלה לאתר או נכתב בו.

 

מנהלי פייסבוק טענו כי הדבר יסייע לשמור על פרטיות המשתמשים, אולם האחרונים התרעמו על כך ואף נטען כי השינוי יוביל לחשיפת פרטים אישיים באופן לא רצוי.

 

 

מיקרוסופט בחוץ

עוד שינוי שערכו קברניטי פייסבוק, הוא נטילת שליטה מלאה בפרסום באתר. עד עתה התחלקה פייסבוק בפרסום בתוצאות חיפוש עם ספקית חיפושי הרשת של פייסבוק, מיקרוסופט. התוכנית של צוקרברג היא שליטה של הרשת בפרסום בין דפיה, גם בתוצאות החיפוש.

 

לפייסבוק מידע מעמיק על משתמשיה, ולכן יכולה לכוון פרסומות בהתאם למאפייני המשתמש בצורה חדה ומדוייקת יותר מהצורה בה מוצגות המודעות במנוע חיפוש סטנדרטי. בתוך כך, הוחלט על הסרת הבאנרים של מיקרוסופט מתוצאות החיפוש.

 

"פרסומות בפורמט המקושר לפעולות חברתיות יתנו חוויית משתמש טובה יותר, בהיותן תואמות למראה ולאווירה של פייסבוק", נמסר מפייסבוק לסוכנות הידיעות רויטרס. "השילוב הזה בין רלוונטיות המודעה וחיבורה למשתמש הוא שעומד מאחורי השינוי האסטרטגי הזה".

 

להחלטה יש השפעה משמעותית על שוק הפרסום באינטרנט, אך ישנן שמועות אודות שינוי נוסף בכיוון שונה לחלוטין שמתכננים בפייסבוק – שעשוי אף להשפיע על אימפריית החיפוש, גוגל.

פייסבוק - מייל?

על פי השמועות, פייסבוק עשויה להיכנס גם לעולם שירותי הדואר האלקטרוני, ומפתחת שירות אימייל מובנה. השירות, שיקרא טיטאן (titan), יאפשר למאות מיליוני משתמשי פייסבוק לשלוח דואר אלקטרוני בלי לצאת מהאתר, כך פרסם אתר TechCrunch.

 

לפי הדיווח, במרכז הכוונת של פייסבוק נמצאים Gmail מבית גוגל, שרות הדואר של Yahoo! ושירותי דואר אלקטרוני אחרים. המידע טרם אומת או אושר על ידי הנהלת פייסבוק.

 

האם ניסיתם כבר את ynet מייל, שירות הדואר של המדינה?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים