שתף קטע נבחר
 

32,924 מכוניות טויוטה למוסכים בישראל

יבואנית המותג טויוטה לישראל, חברת יוניון מוטורס, מגדילה משמעותית את הקריאה לתיקון מכוניות עם דוושת מצערת לא תקינה. ביום ה' האחרון עמדה הרשימה על כ-4,500 מכוניות, כעת עלתה ל-33 אלף כלי רכב

בעקבות ארה"ב ואירופה - טויוטה מגדילה היום (א') את מספר כלי הרכב הנדרשים לתיקון גם בישראל. מספר כלי הרכב שיתבקשו להגיע למוסכי יבואנית מכוניות המותג טויוטה לישראל, חברת יוניון מוטורס, עולה ל-32,924. מדובר בדגמים שונים, בהם יאריס, קורולה, ראנקס ואוריס (קורולה בעלת חמש דלתות), אוונסיס, וורסו וראב4 משנות ייצור שונות, בהן עשוי להמצא מנגנון מצערת שאינו מתפקד כראוי. הרחבת הקריאה לתיקון מגיעה לאחר שלפני מספר ימים הודיעה היבואנית על קריאה לתיקון של 4,518 מכוניות. בנוגע לקריאה אפשרית לתיקון של מערכת הבלמים בדגם הפריוס מהדור האחרון, אין בינתיים כל חדש. היצרנית היפנית עדיין לא החליטה כיצד לטפל בבעיה. כך אמר ל-ynet מנכ"ל טויוטה ישראל, מיכה כרמון.

 

 

למרות המספר המדויק של כלי הרכב הנדרשים לבדיקה ותיקון אפשרי של מנגנון המצערת, ביוניון מוטורס מסבירים היום כי אין להם עדיין את הרשימה המדויקת של הדגמים המוזמנים למוסך. עוד אומרים שם כי הבעיה עלולה להופיע רק במקרים נדירים. בכל מקרה של חשד לדוושה שאינה מגיבה כראוי, ממליצים אנשי טויוטה להגיע באופן מיידי למוסך. עם זאת מסבירים שם כי הבעיה מתפתחת באופן הדרגתי, ולכן יקבל הנהג "התראה" על כשל אפשרי.

 

אלה הדגמים והשנתונים שייקראו לתיקון במהלך הימים הקרובים:

  

יאריס - נובמבר 2005 עד ספטמבר 2009.

אוריס - אוקטובר 2006 עד דצמבר 2009.

וורסו - אוקטובר 2006 עד דצמבר 2009.

אוונסיס - נובמבר 2008 עד דצמבר 2009.

ראב4 - נובמבר 2005 עד נובמבר 2009.

קורולה - אוקטובר 2006 עד דצמבר 2009.

 

בטויוטה מסבירים כי התיקון במנגנון המצערת יעשה בעזרת חלק מתכתי קטן, אשר אמור למנוע את החיכוך שפוגע בפעולת הדוושה. החלקים אמורים להגיע לארץ בימים הקרובים, והטיפול יארך כחצי שעה, כך יוניון מוטורס בהודעה רשמית.

 

יש לציין כי גם כעת, לא ניתן עדיין לטפל במכוניות הנדרשות לבדיקה ותיקון. זאת מכיוון שהחלקים הנדרשים עדיין לא הגיעו לארץ, כך אומר כרמון. לדבריו, הטיפול בפועל יתחיל רק בשבוע הבא, וזאת מכיוון שהחלקים הנדרשים לא יגיעו למוסכי החברה לפני סוף השבוע הקרוב. כרמון הוסיף ואמר כי היבואנית תאפשר ללקוחות החברה להתעדכן באשר לקריאה לתיקון אפשרית של רכבם, באמצעות אתר אינטרנט יעודי שיוקם בימים הקרובים, ובו אפשר יהיה להזין את מספר השלדה של כל מכונית ולבדוק אם היא נדרשת לעבור את התיקון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טויוטה קורולה
טויוטה אוונסיס - למוסך
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים