טויוטה מזמינה את הפריוס למוסכים
אחרי השטיחונים ודוושות התאוצה במיליוני מכוניות מתוצרת טויטה, מגיע תור מערכת הבלמים בפריוס ההיברידית. כ-400 אלף מכוניות בעלות הנעת כלאיים נקראות למוסך ברחבי העולם, וכ-1,000 מכוניות בישראל
טויוטה מפרסמת היום (ג') קריאה לתיקון ל-437 אלף מכוניות מהדור החדש של הפריוס, מכונית הכלאיים המצליחה, וכן מדגמי כלאיים נוספים שאינם נמכרים בישראל. על-פי דיווחי לקוחות ביפן ובארה"ב, הפריוס החדשה סובלת מבעיית בלימה בזמן נסיעה בכבישים משובשים או בזמן מעבר על מהמורות. גם ישראל נכללת בקריאה לתיקון: על-פי היבואנית, יזומנו בקרוב כ-1,000 בעלי פריוס למוסכי החברה לביצוע עדכון תוכנה, שאמור לפתור את בעיית הבלימה. עדכון התוכנה נמשך כ-40 דקות, והיבואנית מתכוונת לבצע אותו בכ-300 מכוניות נוספות שהגיעו לישראל אך טרם נמסרו ללקוחות.
- 32,924 מכוניות טויוטה למוסכים בישראל
- טויוטה מציגה: כך הורסים תדמית
טויוטה מודה: לפריוס היו בעיות בלמים
נשיא טויוטה: "נעשה את כל המאמצים כדי להשיב את האמון של הלקוחות"
דיווחים על התקלה הגיעו ליצרנית ביפן ובארה"ב ככל הנראה בקיץ האחרון, ולמעשה טויוטה תיקנה את הליקוי בכל דגמי הפריוס שיוצרו החל בינואר 2010. לקוחות שרכשו את הפריוס החדשה החלו להגיש תלונות למשרד התחבורה האמריקני כבר ביולי 2009. "בזמן לחיצה על דוושת הבלם, המכונית מאבדת את כל עוצמת הבלימה אם אתה עולה על מהמורה או חור בכביש", התלונן בעל פריוס מארה"ב. "כשאני עובר על מהמורה, וממשיך ללחוץ על הדוושה, המכונית מזנקת קדימה כאילו עזבתי את הדוושה. הדרך היחידה לעצור היא על-ידי לחיצה חזקה על הדוושה. הייתי מאוד קרוב להתנגש במכונית שהייתה לפניי".
לקוח אחר סיפר על תגובה רשמית שקיבל מיועץ טכני של טויוטה: "המומחה אמר כך: 'כאשר המכונית מזהה מצב של החלקת גלגל, היא קודם מנתקת את מערכת אגירת האנרגיה בזמן בלימה. כשהיא עושה את זה, זה מרגיש כאילו המכונית מאיצה. זה מצב נורמלי, והמערכת עובדת בהתאם למתוכנן'". בעל המכונית התלונן כי "זה מסוכן במיוחד כאשר מתקרבים לעצירה לפני מעבר חצייה, או כאשר מנסים להאט מאחורי מכונית אחרת".
"נכפיל את המחויבות לאיכות"
הקריאה לתיקון לפריוס, המכונית הנמכרת ביותר ביפן ב-2009, פוגעת לא רק במוניטין האמינות של היצרנית, אלא גם - ובעיקר - ביוקרתה. טויוטה נחשבת למובילה בתחום הנעת הכלאיים, והפריוס היא מכונית הכלאיים הנמכרת ביותר בעולם.
על-פי דיווחים של סוכנות הידיעות רויטרס, בארה"ב כבר החלו להתנהל נגד טויוטה הליכים משפטיים בעניין התקלה בפריוס. ראוי לציין כי באתר ה-NHTSA - המקבילה האמריקנית של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים - מופיעות יותר מ-500 תלונות בעניין התקלה בפריוס, וזאת לעומת מעט יותר מ-100 בתחילת השבוע.
"הרשו לי להבטיח לכם שאנחנו נכפיל את המחויבות שלנו לאיכות כקו-החיים שלנו כחברה", אמר היום במסיבת עיתונאים נשיא טויוטה, אקיו טויודה - נכדו של מייסד החברה. "תחת הנהגתי, כולנו נתמודד עם הנושא, תוך שיתוף פעולה הדוק על המפיצים והספקים שלנו. כולנו נעשה את כל המאמצים כדי להשיב את האמון של הלקוחות".
אלה הדגמים והשנתונים של 33 אלף המכוניות מתוצרת טויוטה שייקראו לתיקון במהלך הימים הקרובים (לא כולל הקריאה לתיקון לפריוס, שפורסמה היום):
- יאריס - נובמבר 2005 עד ספטמבר 2009.
- אוריס - אוקטובר 2006 עד דצמבר 2009.
- וורסו - אוקטובר 2006 עד דצמבר 2009.
- אוונסיס - נובמבר 2008 עד דצמבר 2009.
- ראב4 - נובמבר 2005 עד נובמבר 2009.
- קורולה - אוקטובר 2006 עד דצמבר 2009.