שתף קטע נבחר
 

הונדה ישראל מזמינה אקורד למוסך

יצרנית הרכב היפנית הולכת בעקבות טויוטה, ומזמינה מכוניות מדגם אקורד למוסכי החברה, לצורך החלפת כריות אוויר בטיחותיות. הקריאה העולמית כוללת כבר כ-950 אלף מכוניות, בישראל מדובר ב-94 בלבד

הצרות של תעשיית הרכב היפנית רק גדלות והולכות. לאחר שהודיעה על קריאה לתיקון של כ-570 אלף מכוניות מדגמים שונים מתוצרתה בארה"ב, אשר יוצרו בין השנים 2001 ו-2002, מוסיפה היום הונדה כ-380 אלף מכוניות נוספות, בהן גם 94 מכוניות מדגם אקורד שיוצרו בארה"ב ב-2002, ואשר שווקו בישראל. כל בעלי הרכב אותרו זה מכבר על-ידי משרד התחבורה, ובימים הקרובים יקבלו הודעה רשמית הקוראת להם לסור למוסכי החברה לצורך החלפת כרית האוויר בצד הנהג.

 

 

לדברי סוכנויות ידיעות, הדגמים שהוזמנו למוסך בארה"ב כוללים בין היתר סיוויק, אקורד ו-CRV. בכולם התגלה כי מנגנון ניפוח הכרית בצד הנהג עלול לפעול בעוצמה גדולה מהרצוי, ובעקבות כך לקרוע את מעטפת הכרית, לפגוע ואף לגרום מוות לנהג - כך הונדה. עוד אומרת היצרנית כי מוכרים לה 12 מקרים הקשורים לבעיה, ובהם כלולים מקרה מוות אחד ו-11 פציעות. לדברי ג'ון מנדל, סגן נשיא הונדה ארה"ב, הארגון האמריקני לבטיחות בדרכים (NHTSA) מודע להרחבת הקריאה לתיקון, וכי גם ממשלת יפן קיבלה דיווח על כך.

 

מנדל אמר עוד כי הונדה מתכוונת לערוך מאוחר יותר היום מסיבת עיתונאים בעקבות הרחבת הקריאה לתיקון, כתוצאה מהעניין הגדל בציבור בבטיחות כלי רכב, לאחר בעיות הבטיחות שהתגלו במכוניות טויוטה לאחרונה. "יש כרגע ללא ספק רגישות גבוהה מאד בכל הנוגע לקריאות בטיחותיות לתיקון", אמר.

 

יש להזכיר כי הונדה פתחה בקמפיין הקריאה הנוכחית לתיקון בסוף 2008, עם הזמנה של כ-4,000 מכוניות בלבד מדגמי אקורד וסיוויק משנת הייצור 2001. הסיבה לכך היו שלוש תלונות שנרשמו בתחילת 2007. ב-2009 התקבלו חמש תלונות נוספות על הבעיה, וביוני אשתקד הוזמנו לא פחות מ-440 אלף מכוניות למוסך כדי להחליף את כרית האוויר באקורד וסיוויק מודל 2001. נראה כי בעקבות לחץ שהפעיל ה-NHTSA, הוחלט לבסוף להרחיב את הקריאה לתיקון. עם זאת, בהונדה מכחישים קשר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים