שתף קטע נבחר
 

קיה חושפת מיצג עתידני

היצרנית הקוריאנית חושפת בשיקגו מכונית תצוגה בעלת מראה עתידני, עם מנוע היברידי, יכולת טעינה וטווח נסיעה עצום

הקוריאנים טוענים שמדובר ב"עיצוב מהמם שהושפע מעולם התעופה", אבל אנחנו משוכנעים שהם התכוונו ל"מיצג עתידני ולא פונקציונלי, שעשוי, אולי, ביום מן הימים, להעניק אלמנטים מסוימים למכונית קופה עתידית". בכל מקרה, קיה ריי היא מכונית שעוסקת יותר בתוכן ופחות בצורה, למרות העובדה שאיש אינו יכול להשאר אדיש למכונית בעלת צללית הייחודית, אשר הוצגה בתערוכת הרכב של שיקגו הנערכת כעת.

 


 

מתחת לכסות החלקלקה של הריי, מצויה פלטפורמת הפורטה המודרנית, אשר מעניקה בסיס לפרויקט. על מראה המרכב אחראי מרכז העיצוב של קיה בארה"ב, אשר ייצר עד כה כבר ארבעה דגמים עדכניים - הסול, פורטה, פורטה קופ והסורנטו החדש.

 

מידותיה של הריי אינן צנועות כלל ועיקר. אורך של 440 ס"מ, רוחב של 185 ס"מ ובסיס גלגלים של 270 - מעין מכונית קומפקטית משפחתית, רק עם צללית נמוכה משמעותית - 136 ס"מ בלבד.

 

יחידת ההנעה הממוקמת בחרטום היא בנפח 1.4 ליטר בנזין, עם הזרקה ישירה והספק מרבי של 153 כ"ס. על יחסי ההעברה אחראית תיבה רציפה, המחוברת גם למנוע חשמלי עם הספק מרבי של כ-104 כ"ס. לטענת קיה, הכוח לגלגלים הקדמיים יעבור - בהתאם לתנאי הנהיגה - מהמנוע החשמלי לבדו, ממנוע הבנזין או משניהם גם יחד.

 

המהירות המרבית עליה מצהירה קיה היא 175 קמ"ש, למרות שאין ספק כי ניתן להגיע למהירות גבוהה משמעותית עם מקדם גרר מוצהר של 0.25, והספק מרבי גבוה יחסית. צריכת הדלק נעה בין 33 ק"מ לליטר ללא טעינה, ל-86 ק"מ לליטר בשימוש עם טעינה. טווח הנסיעה, כך קיה, יכול להגיע במצב אופטימלי ללא פחות מ-1,200 ק"מ. 

 

 

הריי מתגלגלת על חישוקים גדולי מידות, אך צמיגים צרים יחסית לקוטר - 195-50-20. המטרה כאן היא חסכון נוסף בדלק. אגב, מערכות צורכות חשמל בתוך הרכב, כמו מיזוג או תאורה למשל, ישאבו אנרגיה מתאים סולריים בגג המכונית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים