הצרכנים בארה"ב יותר פסימיים
מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ורויטרס ירד בפברואר ל-73.7 נקודות. רכיב "התנאים הנוכחיים" עלה לשיא של שנתיים אך מדד "הציפיות לטווח הקרוב" נחלש וקטע רצף חיובי של שלושה חודשים
הצרכנים בארה"ב הפכו פסימיים יותר לגבי התחזית הכלכלית בפברואר, לפי נתוני מדד אמון הצרכנים של רויטרס ואוניברסיטת מישיגן שפורסם אתמול (ו'). המדד ירד ל-73.7 נקודות בפברואר לעומת 74.4 נקודות בינואר.
הצרכנים היו אופטימיים יותר לגבי התנאים הכלכליים הנוכחיים והמדד של רכיב זה צמח החודש ל-84.1 נקודות לעומת 81.1 בינואר; זו הרמה הגבוהה ביותר של מדד "התנאים" מאז מרס 2008.
עם זאת, הגישה לגבי הטווח הקרוב התדרדרה ומדד הציפיות ירד ל-66.9 נקודות בפברואר לעומת 70.1 נקודות בינואר. הציפיות עלו בשלושת החודשים האחרונים ברציפות. כלכלנים שנסקרו על ידי מרקטווץ' ציפו לנתון של כ-76 נקודות.
בסוף ינואר המדד טיפס ב-1.6 נקודות לרמה של 74.4 נקודות, בהשוואה ל-72.8 נקודות באמצע החודש שעבר.
פורסם לראשונה 12/02/2010 17:29
קניות לחגים ארה"ב
צילום: איי אף פי
מומלצים