הושלמה עסקת הרכבות של באפט
חברת ההשקעות של באפט השלימה את הרכישה היקרה, שתאפשר למנכ"ל החברה מתיו רוס לחלק תשואות של קרוב ל-300% בנוסף לדיווידנדים למשקיעים. "כשמוניתי לפני 10 שנים, למשקיע הטיפוסי הייתה מסגרת זמןארוכה יותר - משנה לשנה, הזמן הולך ומתקצר", אמר רוס
מתיו רוס, מנכ"ל חברת הרכבות ברלינגטון נורת'רן סנטה פה, קיבל בסוף השבוע בברכה את וורן באפט כבעלים החדשים של החברה. ברקשייר האת'ווי, חברת ההשקעות של באפט, השלימה ביום שישי את הרכישה היקרה, לאחר שזכתה באישור של משקיעי ברלינגטון נורת'רן.
העסקה, שהעריכה את שווי החברה ב-100 דולר למניה, מאפשרת לרוס לחלק תשואות של קרוב ל-300% בנוסף לדיווידנדים למשקיעים שרכשו מניות ביום שבו מונה למנכ"ל ב-2000.
לדבריו, הבעיה היא שבעלי המניות לטווח הארוך מדולדלים במספרם ובהשפעתם. "כשמוניתי למנכ"ל לפני 10 שנים, למשקיע הטיפוסי הייתה מסגרת זמן של שלוש עד חמש עד שבע שנים," אמר רוס. "משנה לשנה, הזמן הולך ומתקצר".
"ההתמקדות המתגברת על תוצאות לטווח הקצר, בנוסף לתקשורת ולדיווחים הרבעוניים של האנליסטים, עשויים להתגלות כהסחות דעת לבכירים בחברה שתפקידם לקנות קטרים שיפעלו לאורך 20 שנה ולסלול מסילות שישרדו לפחות 40 שנה", הדגיש רוס.
בחודש שעבר הודיעה החברה כי תקצה השנה 2.4 מיליארד דולר לפרויקטים כולל רכישת מסילות, רמזורים וקטרים, כ-240 מיליון דולר פחות משהושקעו ב-2009. "הכסף שאני אשקיע השנה ישתלם רק בעוד ארבע, חמש או שבע שנים מעכשיו", הסביר רוס. "המצאת קרן הגידור שינתה את מסגרת הזמן שמספקת את המשקיעים המוסדיים".