ביהמ"ש: שי סימון נהג והרג את מיטל אהרונסון
אחרי חודשים של אי בהירות לגבי זהותו של הנהג שדרס את הצעירה בלב תל-אביב, קבע בית המשפט כי סימון - ולא שלום ימיני - הוא זה שנהג שיכור והפקיר אותה למות באמצע הכביש. ימיני, שהיה עם סימון ברכב, זוכה מהריגה, אך הורשע בהפקרה לאחר פגיעה
שי סימון הוא זה שנהג ברכב שדרס למוות את הצעירה מיטל אהרונסון בלב תל-אביב. כך קבע בצהריים (יום א') בית המשפט המחוזי בעיר. סימון הורשע בנהיגה בשכרות, הריגתה של אהרונסון ופציעתה של מלי יזדי, הפקרה לאחר פגיעה, השמדת ראיה ובעבירות נוספות. שלום ימיני, שהיה עם סימון ברכב, זוכה מהריגה, אך הורשע בהפקרה לאחר פגיעה. "הוא הפך עצמו לשותף-מבצע בצוותא" והיה מודע לבריחה. סימון ישוחרר למעצר בית מלא באיזוק אלקטרוני עד שיתקבל גזר דינו בחודשים הקרובים.
השופט צבי גורפינקל קבע כי סימון היה מי שנהג במכונית, מכיוון שביצע שורה של פעולות מפלילות וגרסתו העלתה תמיהות וסימני שאלה רבים. הוא ציין כי בין היתר התוודה בפני אשתו, רינת, ואמר לה "לקחתי נשמה".
על רינת סימון כתב השופט כי "גרסאותיה מתפתחות ומשתנות. אין הכרח לפרט את התפתחויותיהן, פרט לעובדה כי העדה לא סיפרה בחקירותיה הראשונות במשטרה אודות התוודותו של בעלה לפניה... נראה כי אין לתת משקל לעדותה של זאת וזאת לאור פתלתלות גרסאותיה ודבקותה במטרה להיטיב עם בעלה עד כדי טשטוש ראיות". גורפינקל קבע כי עדותה אינה מהימנה ולכן לא ניתן לבסס על פיה ממצאים עובדתיים.
אמהּ של מיטל בבית המשפט (צילום: ירון ברנר)
על ימיני כתב השופט כי "יכול היה בנקל למלא אחרי הציווי להושיט עזרה לנפגעות, אילו מנע משי סימון להמשיך לנסוע ואילו ביקש ממנו לעצור. בהימנעו מכך, לא רק שהפך עצמו לשותף להפקרה כמבצע בצוותא, אלא פעל פוזיטיבית להתחמק ממקום התאונה ובכך גם איפשר לסימון לברוח מאחריותו לגרימת התאונה".
השופט התייחס גם לדומיננטיות של ימיני כלפי סימון, וקבע כי מערכת יחסים זו היא בעלת משקל לעניין עבירה זו. הוא הוסיף גם כי מעמדו כמי שהיה במכונית אינו כשל עובר אורח, שנקלע לזירה במקרה ללא כל כוונה, וכי גם על עובר אורח היה להזמין למקום כוחות הצלה. "ימיני נטש את הרכב וידע שגם סימון יעשה כך, ובכך לא רק חיזק את ידיו לברוח מהמקום ולנטוש את הנפגעות, אלא גם להרחיק עצמו מהחקירה אודות התאונה על מנת שזהותו לא תיוודע".
עו"ד חיים משגב, המייצג את סימון, אמר: "אני חושב שתוצאת המשפט אינה צודקת. שי סימון לדעתי לא נהג בזמן התאונה. השופט הכריע וזה תפקידו, אבל אני חושב שהוא צריך היה לקבוע שהוא אינו יודע מי נהג - ושניהם אחראים באותה מידה לתאונה. אני מתכוון לערער לבית המשפט העליון".
עו"ד מוטי כץ, המייצג את ימיני, אמר לאחר הכרעת הדין: "נערער על ההרשעה בהפקרה. זו פעם ראשונה שאדם מורשע בנסיבות כאלה בהפקרה". מלי יזדי, חברתה של מיטל, שנפצעה קשה בתאונה סירבה להגיב להכרעת הדין. בעוד שבועיים היא תעבור ניתוח נוסף ברגלה.
ברחו משוטרות ודרסו
מכתב האישום המקורי שהוגש נגד שלום ימיני ושי סימון בנובמבר 2008, עולה כי ב-17 באוקטובר באותה שנה - בסמוך לשעה 03:00 לפנות בוקר נהג ויקטור לביא ברכב שטח מסוג טויוטה. ביציאה מנמל תל-אביב, כשהוא תחת השפעת אלכוהול. לצידו של לביא ישב שלום ימיני ובמושב האחורי שי סימון, כאשר כולם נתונים תחת השפעת אלכוהול.
עוד נטען בכתב האישום המקורי, כי ביציאה מהנמל עמדו שוטרות והציבו מחסום לבדיקת נהגים בשיכרות. הם סימנו לנהג לעצור. לביא עצר את המכונית, ירד ממנה, מסר לידי השוטרת את רישיונות הרכב וכאשר התבקש לעבור בדיקת שיכרות הוא נמלט מהמקום. שני חבריו דיברו ביניהם ותיכננו להימלט מהמקום. הם חזרו למכונית כאשר שי סימון התיישב מאחורי ההגה, התניע אותו והחל בנסיעה מהמקום בעידודו של ימיני, כך על-פי כתב האישום.
הם המשיכו בנסיעה עד שהגיעו לצומת הרחובות מרמורק ואבן גבירול בתל-אביב, כאשר בשלב כלשהו התחלפו ביניהם וימיני המשיך בנהיגה - כך על-פי כתב האישום המקורי. ימיני, אשר רישיונו נשלל בעבר, המשיך בנסיעה ברחוב אבן גבירול מדרום לצפון במהירות גבוהה וחצה את צומת
הרחובות אבן גבירול וצייטלין ברמזור אדום, כאשר באותו זמן חצו את הצומת מיטל אהרונסון ז"ל וחברתה מלי יזדי. השניים פגעו בהן בעוצמה והעיפו אותן למרחק של מספר מטרים ומיטל אהרונסון נפגעה אנושות ומתה דקות לאחר מכן, ואילו יזדי נפגעה פגיעה קשה ביותר ובין היתר נגרם לה דימום בראשה, שברים בכל חלקי בגופה.
במהלך המשפט טען סימון כי ימיני נהג ברכב. גם ימיני הכחיש שנהג ברכב והטיל את האחריות על סימון. במהלך המשפט ביקשה התביעה לשנות את האישום, ולקבוע שסימון נהג - אך השופט סירב לערוך שינויים.