שתף קטע נבחר
 

האלוף: האבוקדו הישראלי שולט באירופה

שבחים לאגרקסקו ב"וול סטריט ג'ורנל": יצוא האבוקדו במשך העונה מגיע לשליש מכל כמות הפרי הנמכרת באירופה. העונה הוא אף יגדל ביותר מ-50%

האבוקדו הישראלי שולט באירופה: מכירותיו מגיעות במשך העונה לשליש מכל כמות הפרי הנמכרת ביבשת. כך עולה מכתבה שפורסמה לאחרונה ב"וול סטריט ג'ורנל" והוקדשה לאגרקסקו, שהעיתון הגדיר אותה כ"היצואנית הישראלית הגדולה ביותר של תוצרת חקלאית טרייה ואיכותית".

 

לפי העיתון, ב-2009 חל גידול של 12% במחזור המכירות של אגרקסקו, החברה המובילה את היצוא החקלאי של ישראל בשנה זו. ב-2009 ייצאה החברה תוצרת חקלאית תחת המותג כרמל בסך כ-492 מיליון אירו.

 

שלמה תירוש, מנכ"ל אגרקסקו, אמר בראיון לעיתון כי מדובר בשיווק של 390 אלף טון תוצרת חקלאית טרייה מישראל לרחבי העולם. ומי אלה הכוכבים הישראליים שכובשים את אירופה? במקום הראשון כאמור, האבוקדו. לדברי תירוש, אין מוצר כזה עם מעמד בולט כל כך מיצואן בודד. בעונה זו יגיע היצוא לכ-36 אלף טון לעומת 22 אלף בשנה שעברה, גידול של יותר מ-50%.

 

במקום השני ניצב הפלפל עם כ-36 אלף טון - למרות החורף הקשה שהיה בערבה. אחריו, עגבניות אורגניות על אשכול ועגבניות קונבנציונליות, בעיקר שרי, אשכול ובתפזורת.

 

גם התבלינים הירוקים מציגים נוכחות חזקה, ובפרט בזיליקום, עירית ומנטה. למרות התחרות מצד מצרים, מרוקו וספרד, התבלינים הישראליים שומרים על מקומם בזכות איכותם הגבוהה. גם במלונים, אחרי שנים של ירידה, חל מהפך: מכירות המלונים של ישראל עלו בכ-50%.

 

מהכתבה עולה כי לישראל יש יתרון של ממש במוצרים האורגניים. התחום האורגני התחיל להתפתח באגרקסקו לפני 25 שנה, עובדה שמעניקה מוניטין ויתרון לכל המוצרים האורגניים על פני מדינות אחרות. תירוש העריך כי בשנת 2010 יעלה מחזור המכירות השנתי ב-3%.

 

הכתבה פורסמה הבוקר במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"תוצרת טרייה ואיכותית". אבוקדו
צילום: ירון ברנר
מומלצים