שתף קטע נבחר
 

הפרדת נתיב מוגבהת - סכנת מוות לרוכבים

החברה הלאומית לדרכים הציבה הפרדת נתיב מוגבהת, המתגלה מבחינת רוכבי דו-גלגלי כלא פחות ממלכודת בעלת פוטנציאל קטלני. רוכבים אחדים כבר חשו על בשרם - תרתי משמע - את תוצאות ההפרדה, אבל במע"צ החדשה מבהירים כי זו זכתה לכל האישורים הנדרשים, ולכן תשאר במקומה

למי אכפת מרוכבי הדו-גלגלי? המצב בכבישי ישראל מוביל לא פעם למסקנה כי למעט הרוכבים עצמם, אף אחד לא באמת מתייחס לסכנות הסובבות אותם. מילא נהגי ישראל שלעיתים קרובות מתייחסים אליהם כמשתמשים זניחים בכביש, אבל כשזה מגיע מכיוון הרשויות האחריות - בין היתר - על הבטיחות בדרכים ואכיפת החוק, זה כבר הופך לסיפור אחר. הביטו בתמונה העולה מההפרדת הנתיב הקשיחה בצומת ירקון על כביש 40.

 

ירושלים: הלחץ עזר - ההפרדה המוגבהת תוסר לאלתר

חיפה: רוכב אופנוע נהרג לאחר שפגע בהגבהה

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

נתקלתם במפגעים נוספים? דווחו למישל: safewheels@y-i.co.il

 

תגובה החברה הלאומית לדרכים: המפרדה הגמישה המתוארת בכתבתכם אושרה על ידי כלל הגורמים, בהם משרד התחבורה, משטרת ישראל והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. הצורך בהצבת המפרדה התעורר בעקבות נהיגה מסוכנת של נהגים רבים שנהגו לעקוף את המכוניות בנתיב הנסיעה לפונים ימינה ולהשתלב בפתאומיות תוך סיכון חיי אדם. על גבי המפרדה הוצבו תמרורים גמישים לסימון דרך, המתריעים בפני הנהגים ורוכבי האופנועים על קיומה. כפי שניתן לראות בכתבתכם, התמרורים הוסרו והחברה הלאומית לדרכים תחדשם בהקדם.

 

ואנחנו אומרים: יש לעשות הכל כנגד "גונבי התור", העוקפים ברגע האחרון את הממתינים בסבלנות. משטרת ישראל יכולה למשל לאכוף שם את החוק, החברה הלאומית לדרכים יכולה להאיר ולהזהיר באמצעות שילוט ייעודי. אפשר אפילו להעמיד במקום הפרדה מלאה, כזו שלא תאפשר מעבר כלל ותהיה ברורה לחלוטין לעין. במקום זאת בחרו במע"צ בחצי-הפרדה, הגבהה קלה המאפשרת לכל מי שבאמת מעוניין בכך, להמשיך ו"לחתוך" את הפונים ימינה.

 

ובאותו זמן היא מייצרת מה שנראה חד-משמעית כסכנה ברורה ומיידית לרוכבי דו-גלגלי. כל סטיה מהנתיב, אם בגלל רכב שבלם לפתע או מכשול, עשויה להסתיים בהחלקה לאחר פגיעת גלגל בהפרדה. וכשיש מכוניות בסביבה, ההחלקה עלולה להסתיים באופן טרגי. וזה עוד לפני שמתייחסים לזלזול המוחלט בתחזוקת אמצעי האזהרה בהפרדה הזו. בקיצור - אי אפשר לחשוב על פתרון שיתחשב בכל משתמשי הכביש?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ההפרדה המוגבהת - מי רואה?
צילום: רותם פלדנר , ירון ברנר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים