אלפא בארה"ב, וגם פיאט 500
המותג האיטלקי עשוי לחזור לשוק האמריקני תוך שנתיים, 17 שנה לאחר שהופסק שיווקו שם. בינתיים - פיאט 500 הקטנטנה תגיע ליבשת אמריקה, תיוצר במקסיקו ותשווק גם בארה"ב
"יש סבירות גבוהה שאלפא רומיאו תחזור לצפון אמריקה במהלך השנתיים הקרובות". כך אמר בסוף השבוע האחרון סרג'יו מרקיונה, מנכ"ל פיאט, בעלת השליטה באלפא. ראוי להזכיר כי הצהרות, הבטחות ודיבורים בעניין חזרתה של אלפא רומיאו לארה"ב, נשמעים זה שנים רבות. למעשה, כמעט מאז הופסק שיווקה שם, לפני 15 שנה. אלא שכעת, כך מבטיח מרקיונה, המצב שונה: "אני הרבה יותר בטוח עכשיו שאלפא רומיאו תציע מוצר שיתקבל בכל העולם, ובמיוחד - בארה"ב ובקנדה".
מרקיונה גם אמר כי קרייזלר - הנמצאת אף היא בבעלות פיאט - עשויה לקחת חלק בחזרתה של אלפא. לדבריו, יתכן כי מפעלי קרייזלר בקנדה ישמשו לייצור כמה מהדגמים של המותג האיטלקי. עם זאת, מרקיונה לא פירט באילו דגמים מדובר, או מתי צפוי הייצור להתחיל.
יומיים לפני הצהרת הכוונות בעניין אלפא רומיאו, הודיעה פיאט על מהלך נוסף בשוק האמריקני: מפעל קרייזלר במקסיקו יחל עד דצמבר 2010 לייצר את הפיאט 500 הקטנה. "ה-500 היא רק דוגמה אחת לכך שהניסיון של פיאט בייצור מכוניות קטנות ובטכנולוגיות לחסכון בדלק, יכול לשחק תפקיד מרכזי בהתאוששות של קרייזלר", אמר מרקיונה בשבוע שעבר.
לצורך ייצורה של ה-500 במקסיקו, תשקיע פיאט במפעל קרייזלר ליד מקסיקו-סיטי כ-550 מיליון דולר - שכנראה ימומנו בחלקם מהלוואות שיעניקו בנקים מקומיים. ה-500 תשווק בארה"ב ובשווקים מסוימים באמריקה הלטינית, כאשר נפח הייצור המתוכנן של המפעל במקסיקו אמור להגיע ל-130 אלף מכוניות בשנה. השיווק בארה"ב ייעשה ככל הנראה באמצעות רשת המפיצים של קרייזלר.
"אני לא חושב שאנחנו הולכים 'לכווץ' את הטעם של האמריקנים", אמר מרקיונה. "אנחנו רק מחפשים פלח מאוד מסוים בשוק הזה, אליו מכוונת המכונית הזו... ה-500 תעורר התלהבות, וללא ספק תעזור לנו למצב את קבוצת פיאט בקידמת התעשייה, בכל הנוגע לחדשנות וחיסכון בדלק".
סרג'יו מרקיונה, מנכ"ל פיאט: אלפא רומיאו תחזור לארה"ב
צילום: AFP