בשורה רעה לתל-אביבים: 270 מקומות חניה יאבדו
העירייה אישרה את פינוי מתחם שוק בצלאל ובו גם החניון העירוני לטובת בניית מגדל מגורי יוקרה. ומה עם תושבי האזור? הם, כנראה, יכולים להתחיל למכור את הרכב
מדו"ח שהכינה עיריית תל-אביב בעצמה בשנה שעברה, עלה כי ברחבי העיר קיים מחסור של לא פחות מ-324 אלף מקומות חניה, כאשר לאותו נתון מפחיד יתווספו בקרוב גם מקומות החניה שיגרעו ממתחם שוק בצלאל.
שטח המתחם נמכר ליזם פרטי, שמלבד בניית המגדל - אמור להקים בו גם חניון תת-קרקעי. במצב הנוכחי, מופעל החניון העילי על ידי חברת "אחוזות החוף" העירונית, והוא מאפשר לדיירי הסביבה חנייה בתנאים נוחים.
חניון מכבי בשוק בצלאל. "גם ככה המצב קשה" (צילום: עופר עמרם)
בשעות היום גובה הנהלת החניון סכום של 4 שקלים לשעה, ובשעות הערב והלילה ניתן השירות בחינם. כל זה, כאמור, ישתנה בקרוב - ובאזור חוששים מפני בעיה משמעותית. בשנים האחרונות סובלים תושבי אזור הבימה מסיוט דומה, בעקבות פרויקט הבנייה שם שבעקבותיו נסגר החניון הקיים למשך תקופה ארוכה, עד להשלמת הקמתו של החניון התת-קרקעי החדש. בעקבות הדברים, התלוננו תושבי הסביבה על עומסי תנועה כבדים ועל קושי רב למצוא מקום חנייה סמוך לביתם.
בעירייה הבטיחו לתושבי סביבת חניון מכבי כי יידרשו מהיזם האחראי להקמת המגדל בשוק בצלאל לספק עבורם מקומות חנייה בחניון התת-קרקעי שיקים, בתנאים זהים לאלו שאפשר עד כה חניון מכבי. הנושא יידון היום בישיבתה של ועדה מיוחדת שהקימה העירייה, לצורך הגשת התנגדויות.
אלא שגם אם ההצעה תאושר, נראה כי סבלם של תושבי האזור במשך כל שנות הבנייה הוא בלתי נמנע, ואף בעיריית תל אביב מודים בכך. "לשלב הזה אין פתרון", אמר האחראי על התחבורה בעירייה, ד"ר משה טיומקין. "תהיה בעיה מבחינת החניה, אבל ככה זה כשבונים פרויקט כזה".
תושבי האזור לא מתכוונים לשבת בחיבוק ידיים, ונחושים לצאת למאבק בניסיון אחרון למנוע מחייהם להפוך לסיוט. "גם ככה המצב קשה ואין יותר מדי מקומות חניה", אמר אורי, אחד התושבים. "למה לקחת את המעט שיש? מדובר בפרויקט פרטי, ועם כל הכבוד לעירייה - מי מבטיח לנו שאחרי שהבנייה תסתיים ידאגו להקלות עבורנו? עדיף שימצאו פתרונות אפקטיביים, לפני שמתחילים פרויקט כזה".
הנושא יידון שוב בעוד כשבועיים, בישיבה בראשות יו"ר ועדת ההתנגדויות, חבר מועצת העיר ארנון גלעדי. עד אז אמורה העירייה להציג שורה של הצעות בנוגע לפרויקט. "ביקשנו תוכנית שתסקור את האפשרות להגדיל את החניון התת קרקעי, וכמו כן יוגשו לנו שתי תוכניות נוספות באשר לפתרונות חנייה ותחבורה בתקופת הבנייה, ובהן הקלות שונות בחנייה באזור", אמר גלעדי.