שתף קטע נבחר
 
צילום: הילה דוד

אם נזכור שאנחנו לא יודעים כלום - נלמד

עולם התקשורת והאינטרנט משתנה ללא הרף. אך כך גם היכולת להשיג מידע בקלות, להכיר את המתחרים ולחקור את החידושים בתחום שלכם. לכן, אסור לכם להפסיק ללמוד

עולם התקשורת והאינטרנט משתנה ללא הרף. הדבר הזה משפיע כמעט על כל העסקים בצורה מדהימה ומאוד חמקמקה. עסקים צריכים להתנהל אחרת, חברות חייבות להבין את האינטרנט לעומקו כדי לשרוד, גם אלו שחושבות שזה בכלל לא קשור אליהן. האינטרנט הוא כבר הרבה יותר מתעשייה, הוא שינה את העולם. במציאות שבה 67% מהילדים גולשים ברשתות חברתיות כבר בגיל 13 (סקר שערך מכון פאנלס) כל עולם השיווק משתנה, כל עולם המכירות מקבל כיוון חדש ועולם הידע שממנו הצרכנים מקבלים החלטות – מתהפך.

 

 

איך זה קשור אלי?

היכולת להשיג מידע בקלות, להכיר את החברות המתחרות, לחקור את החידושים בתחום המקצועי שלכם, לפעול, לייצג ולתקשר החוצה את ערכי החברה ואת פעולותיה, שינתה את האופן שבו עובדים יכולים להשפיע. וההשפעה ניכרת בכל תחום מקצועי.

 

הכרתי לאחרונה מזכירה בחסרת יחסי ציבור, שלמדה HTML (בעצמה) והפכה להיות מנהלת המדיה החברתית של לקוחות החברה שעשו קמפיינים דיגיטליים. היא עשתה להם את כל הפעילות בפייסבוק, יוטיוב, בלוגים וכו', במקום לענות לטלפונים ולקבוע פגישות. ודוגמאות כאלה לא חסר, פקידת קבלה בעיתון ארצי, למדה כמה תוכנות בזמנה החופשי ושובצה מחדש במחלקת מחקר ומידענות, בתפקיד מפתח ותנאים טובים. הכרתי מישהו שלמד ניהול אתרים ולמד (בעצמו) את תחום ה-SEO, פתח בלוג משלו והפך לגורו בתחום, היום יש לו חברה בתחום ה-SEO כעצמאי.

 

איך מתחילים?

אז אם אני מזכירה, הנגישות למידע מחזקת את היכולת שלי להשיג ספקים, לעשות מו"מ, לחסוך לחברה שלי כסף, להביא פתרונות יצירתיים להתייעלות, למצוא תוכנה שתייעל את ההתארגנות הפנימית. אם אני מנהל פרויקטים, אני כבר לא תלוי במחלקת ה-IT בשביל להשיג מידע, תוכנות ואפליקציות חדשות שיכולות לעשות את החיים הארגוניים קלים יותר.

 

אם אני עוסקת בגיוס, האינטרנט מקל עלי להביא מועמדים, לתקשר עם מועמדים פוטנציאלים, ולבטא את השקיפות הנדרשת לארגון בשיחה עם הטאלנטים שאני רוצה למשוך. אם אני מוסכניקית היכולת שלי להביא אלי לקוחות ולשווק את המוסך שלי – יכולה להיתרם רבות מהאינטרנט ומהשינויים. כל אחד מאיתנו יכול להשתמש באינטרנט ובעזרת מחקר קטן לעשות הבדל משמעותי בארגון שלנו.

 

עולם בשינוי מתמיד

לכל אחד מאיתנו, למידה מתמדת של העולם הוירטואלי יכולה להביא הרבה הצלחה בתפקיד, ואף להניב מיתוג בארגון בתור "זה שמבין בדברים החדשים שכולנו מפחדים וחוששים מהם". קחו לכם שעה-שעתיים שבועיות להיכנס ולחקור את החידושים בעולם שלכם, ותבססו לעצמכם מומחיות בתחומכם. האינטרנט יכול להיות אויב שרודפים אחריו, או כלי מדהים עבורכם לעשות הבדל בארגון.

 

ומה אם אני טכנופוב? טכנופוביה היא כמעט מחלת העשור. עודף המידע והקצב המסחרר שבו נפתחים דברים חדשים היא הגורם המרכזי להתפתחות המחלה: היום זה Facebook אחרי יומיים טוויטר, ועוד בקושי התרגלנו ונכנס כבר Google wave, עוד לא הספקנו להשיג יוזר והנה כבר Google buzz ועוד ועוד.

 

אז אולי כדאי שנזכור בכל רגע שיש הרבה מאוד שאנחנו לא יודעים, ובזמן השבועי שלנו לחקר הדברים חדשים נרגיע את עצמנו ונבין שגם שאר העולם מתרגל באיטיות לדברים חדשים. וזה כלל לא חשוב אם אתם עוסקים באדמיניסטרציה, מידענות, ניהול פרויקטים, חשמלאות או אלקטרוניקה – תזכרו שאין מי שילמד אתכם, מלבד עצמכם.

 

שיהיה לכם בהצלחה,

 

הכותבת, רויטל הנדלר, היא מנכ"לית אולג'ובס דרושים .

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אל תחשוב שאתה יודע הכל
צילום: ויזואל פוטוס
לימודים - לא רק בביה"ס
צילום: index open
מומלצים