שתף קטע נבחר
 

דרישה מטויוטה: העבירו לנו את המסמכים

קריאות הענק לתיקון דגמי טויוטה השונים בארה"ב ובעולם כולו, מעוררות את חשד אנשי הממשל האמריקני. בעיקר הן גורמות לאי נוחות במשרד התחבורה האמריקני, המעוניין כעת לבדוק כמה מהר הגיבה היצרנית לדיווח על תקלות הבטיחות

"העבירו לנו את כל המסמכים הנוגעים לקריאות האחרונות לתיקון", כך דורשים אנשי משרד התחבורה האמריקני מיצרנית הרכב בצרות טויוטה. דיווח של AP מלמד כי הדרישה באה כדי לגלות כמה מהר הגיבה היצרנית לדיווחים על תקלות בטיחותיות מסוכנות בכלי הרכב מתוצרתה. במקביל, טויוטה הודיעה כי היא עוצרת לזמן מוגבל את פעילות שני פסי ייצור גדולים בארה"ב, כהכנה לירידה בדרישה למכוניות החברה. בשני פסי הייצור עובדים יחד כ-9,000 איש.

 

עוד הודיעה היצרנית כי היא תשלב מעתה והלאה, בכל כלי הרכב שתייצר, מערכת "עוקפת-מצערת", אשר תפסיק מיידית את פעולת המנוע במידה ודוושות התאוצה והבלם יופעלו בו-זמנית. במשרד התחבורה האמריקני הבהירו לסוכנות הידיעות, כי ביקשו הסברים מהיצרנית בעניין מתי וכיצד הגיעו לידיה דיווחים ראשונים על בעיות אפשרויות בדוושת התאוצה, אם כתוצאה ממנגנון דוושה שאינו תקין, או בגלל תזוזה של השטיחון מתחת לרגלי הנהג. החוק האמריקני מחייב את טויוטה להגיב תוך 60 יום לדרישה, או לעמוד בפני קנסות כספיים כבדים.

 

נראה כי הדרישה החד-משמעית של הממשל האמריקני מטויוטה, מגיע בעקבות ביקורת קשה שהוטחה במשרד התחבורה האמריקני, על כך שלא הגיב באופן הנדדש. שר התחבורה, ריי לה-הוד, אמר כי המשרד הגיב דווקא באופן תקיף, והזכיר כי שלח נציגים למטה היצרנית ביפן, כדי להבהיר לאנשי טויוטה את חומרת העניין. יש לציין כי לפי החוק האמריקני, יצרנית המגלה תקלה בטיחותית באחד מכלי הרכב המשווקים בארה"ב, מחוייבת להודיע על כך תוך חמישה ימים בלבד. במקרה של טויוטה, כך נראה, הפעולה הזו ארכה הרבה יותר זמן.

 

בינתיים הפעילו משרד התחבורה האמריקני, כמו גם ארגון הבטיחות בדרכים (NHTSA) חוקרים שונים, אשר מנסים לבדוק באיזה שלב גילתה טויוטה כי אכן קיימת תקלה, מה עשתה כדי לדווח עליה ולתקן אותה, והאם הסתירה מידע במכוון מהממשל האמריקני.

 

בהודעה רשמית שפרסם היום (ד') אמר נשיא טויוטה, אקיו טויודה, כי החברה לא רק תייצר את מנגנון "מעקף המצערת" עבור כל כלי הרכב שתשווק בעתיד, אלא שהחליט כי לכל אזור שיווק גיאוגרפי, ימונה אחראי בטיחות, אשר יהיה חלק ממועצה מיוחדת לאיכות עולמית בטויוטה. במילים אחרות - היצרנית מנסה לארגן מחדש את תהליך הבקרה על מידע הנוגע לתקלות אפשרויות בכלי הרכב, במטרה להגיב בעתיד מהר יותר, ומדויק יותר. בראש המועצה יעמוד טויודה עצמו, והפגישה הראשונה מתוכננת ל-30 במרץ השנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אקיו טויודה - מנסה לשפר
צילום: AFP
המצערת התקולה
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים