כך תראה מחליפת ה-407?
בתערוכת ז'נבה הקרובה תחשוף היצרנית הצרפתית מכונית תצוגה חדשה, תחת השם "5 מאת פיז'ו". המכונית החדשה רומזת על היורשת של ה-407, שתוצג כנראה בסתיו הקרוב
מחליפת הפיז'ו 407 יוצאת לדרך. בתערוכת ז'נבה הקרובה, שתפתח לקהל בתחילת מרץ, תחשוף פיז'ו מכונית תצוגה חדשה, תחת השם "5 מאת פיז'ו". מאחורי העיצוב המרהיב והשם היומרני, נמצאת יורשת ל-407 הוותיקה, שתקרא 508 ותוצג ככל הנראה בתערוכת פריז הבאה, שתיערך בחודש אוקטובר הקרוב. על-פי הערכות, ה-508 עשויה גם להחליף את ה-607 הכושלת, שמעולם לא הצליחה למצב את עצמה כיריבה ראויה למכוניות הסאלון הגרמניות.
העיצוב של ה-5 זוכה - כמו במקרה של כל מכונית תצוגה חדשה - לשלל תיאורים נלהבים מצד אנשי מחלקת יחסי הציבור של היצרנית: "מכונית התצוגה הזו תוכננה ונבנתה כדי שתהיה אלגנטית ומדויקת, אך מבלי להקריב את האישיות והדינמיות הנקשרים בשמה של פיז'ו". ביצרנית גם מסבירים כי ה-5 נותנת רמז נוסף באשר לפניה המתחדשות של פיז'ו, וכי היא "מספקת הצצה לשאיפות העתידיות של המותג בקטגוריית מכוניות היוקרה הגדולות".
ואכן, ה-5 ממשיכה את קו העיצוב החדש של פיז'ו, אותו הציגה לראשונה ה-SR1, שנחשפה בתחילת השנה. וממש כמו ב-SR1, ה-5 נראית זורמת ואלגנטית - וגם ממנה נעדרת השבכה הקדמית הצעקנית, שעיטרה את מרבית דגמי פיז'ו בעשור החולף. המידות של ה-5 נדיבות מאלו של ה-407: אורכה 486 ס"מ (לעומת 469 ס"מ), רוחבה 188 ס"מ (181 ס"מ) - ורק בממד הגובה נרשמת ירידה קלה - 142 ס"מ לעומת 144.5 ס"מ. בסיס הגלגלים, 218.5 ס"מ, מציג שיפור ניכר בהשוואה ל-407, שמסתפקת ב-272.5 ס"מ.
ה-5 מצוידת במערכת הנעת הכלאיים, הנקראת Hybrid4, ומבוססת על שני מנועים: מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר, המפיק 163 כ"ס, ומנוע חשמלי בעל 37 כ"ס. התוצאה, על-פי פיז'ו, היא צריכת דלק ממוצעת של 26 ק"מ לליטר, ופליטת מזהמים נמוכה יחסית - 99 גרם פחמן דו-חמצני לקילומטר. בפיז'ו מציינים כי ה-5 יכולה לנסוע במצב חשמלי בלבד במהירויות נמוכות. בנוסף, שילוב שני המנועים מאפשר ל-5 ליהנות מהנעה כפולה במצבים מסוימים. ראוי להזכיר כי הנעת הכלאיים של פיז'ו תערוך את הופעת הבכורה שלה במכונית סדרתית בדגם עתידי של ה-3008, ששיווקו יחל באביב 2011.
פיז'ו על ה-5: "אלגנטית ומדויקת"