האמריקנים חוקרים - בעיות היגוי בקורולה
יצרנית הרכב העסוקה בקריאת תיקון לשמונה מיליון כלי רכב שונים מתוצרתה, נתקלה בבעיה חדשה - כ-100 דיווחים על בעיות במערכת ההיגוי בקורולה הפופולרית. הממשל האמריקני פתח בחקירה, ובטויוטה מבהירים: "נהיה מוכנים לפתור על בעיה"
מעל שמונה מיליון כלי רכב נקראו לתיקון, וזה עדיין לא נגמר. הממשל האמריקני הודיע היום כי הוא פותח בחקירה רשמית הנוגעת לדיווחים על בעיות היגוי בטויוטה קורולה סדאן, אשר 300 אלף ממנה נמכרו בארה"ב רק ב-2009, ו-1.3 מיליון בכל רחבי העולם לרבות ישראל. יש להזכיר כי בתקופה האחרונה התפרסמו דיווחים על בעיה אפשרית בקורולה, אך רק לאחר שנרשמו כ-100 דיווחים כאלה, החליטו היצרנית והממשל לבדוק אותן באופן רשמי.
ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים הודיעו כבר אמש כי לידיהם הגיעו לא פחות מ-150 תלונות שכאלה, הנוגעות לתחושת אובדן שליטה בקורולה - בדגמי 2009-2010 - בתנאים מסויימים. יש להזכיר כי לא פעם פותח הארגון בחקירה, כמו זו שתתבצע אודות הקורולה, אך היא אינה ממשיכה לשלב חקירה-מלאה, אלא נסגרת בראשיתה. זאת לאחר שלא נמצאו עדויות המחייבות בדיקה נוספת.
שיניצ'י סאסאקי, האחראי בטויוטה על בקרת האיכות, אמר היום כי "נהגים עלולים להרגיש כאילו איבדו שליטה על ההיגוי, אבל לא ברור לנו מדוע זה קורה". עוד אמר כי יתכן ובעיות במערכת הבלמים או הצמיגים, עשויות לגרום לתחושת אובדן השליטה אותה חוו כנראה המתלוננים. לדבריו, גם הממשל האמריקני בודק את התלונות, במקביל לבדיקה שמבצעת היצרנית.
"נהיה מוכנים לפתור כל בעיה שתתגלה במכוניות מתוצרתנו", אמר סאסאקי, וחשף כי בכירי טויוטה שוקלים כבר אפשרות לקריאה יזומה לתיקון (ריקול), אך כי עדיין לא התקבלה החלטה בעניין זה. יש להזכיר כי גם בנושא בעיות הבלמים האפשריות בפריוס ההיברידית, אמרו תחילה בטויוטה כי הם שוקלים ביצוע קריאה לתיקון, ורק לאחר לחץ כבד מצד הממשל האמריקני, הוכרזה הקריאה לתיקון.
בשלב ראשון, כך משרד התחבורה שם, תכלול החקירה כחצי מיליון מכוניות. יש לציין כי רק ב-2009 נמכרו בארה"ב 300 אלף מכוניות מדגם קורולה.