שתף קטע נבחר
 

השאלה הבוערת: מתי נודע לטויוטה

הממשל האמריקני אינו מתכוון לשחרר את הלחץ המופעל על יצרנית הרכב טויוטה, בניסיון לגלות מה ומתי ידעה בנוגע לתקלות בטיחות בכלי רכב מתוצרתה. דיווח: היצרנית קיבלה דיווחים בעניין עוד ב-2004

לא מניחים לטויוטה. במידה ובכירי יצרנית הרכב הגדולה בעולם הניחו כי בחלוף הזמן, תשכח הסערה סביב בעיות הבטיחות בכלי רכב מתוצרתה, הם עדיין לא קיבלו כל עדות לכך. למעשה, במהלך סוף השבוע החולף הובהר כי ההיפך הוא הנכון. "אני מאד מרוצה שאוכל לפגוש בנשיא טויוטה בשבוע הבא", אמר ריי לה-הוד, שר התחבורה בממשל אובמה, במסיבת עיתונאים שכינס במהלך סוף השבוע. "אין לממשל הנוכחי כל כוונה להפחית את הלחץ שאנו מפעילים על טויוטה, ונמשיך לעבוד מסביב לשעון עד שנוודא כי טויוטה שנמכרת בארה"ב בטוחה לשימוש".

 

 

דבריו החד-משמעיים של שר התחבורה אינם מותירים כל מקום לספק. הממשל האמריקני אינו מתכוון - לפחות לא בשלב זה - לנסות ולהקל עם היצרנית היפנית, שסובלת כבר שבועות אחדים ממה שנראה כקריסה בלתי נמנעת בתדמית אמינות חסרת תחרות, בה החזיקה במשך יותר משני עשורים. פעם אחר פעם מתבטאים חברי קונגרס, פקידים בכירים ופרשנים בתחום, כנגד מהלך "הסתרת המידע" בו נקטה טויוטה לכאורה.

 

והיום (א') מגלה חברת הביטוח הגדולה ביותר בארה"ב כי דיווחה לרשויות עוד ב-2004 על בעיות בטיחות במכוניות מתוצרת טויוטה, או כפי שסוכנות הידיעות רויטרס כינתה זאת - "התפתחות תאונות דרכים מדאיגה, הכוללת מכוניות מתוצרת טויוטה". בתחילה דיווחה חברת הביטוח סטייט-פארם כי יצרה קשר עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בעניין, רק בסוף 2007. אך לאחר בדיקה נוספת - כך דוברי החברה - הובהר כי דיווחים ראשונים הועברו ב-2004.

 

אלא שלאחר פרסום דברים אלה, הודיע שר התחבורה בבלוג פרטי, כי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בדקה טענות הנוגעות להאצה בלתי מתוכננת במכוניות טויוטה, עוד ב-2003. השר עשה כך תוך שהוא מנסה להוכיח כי טענות בדבר חוסר תגובה ראויה מצד הרשויות לדיווחים על בעיות הבטיחות בטויוטה, אינן נכונות. לה-הוד הסביר כי הבדיקות הראשונות שערכה הרשות החלו בדצמבר 2003, וכי כבר אז נשקלה אפשרות של חקירה רשמית בעניין התקלות. 

 

יש לציין כי מניית טויוטה נפלה חדות ב-22% מאז ה-21 בינואר, יום פרסום בעיית דוושת המצערת והרחבת הקריאה לתיקון במיליוני מכוניות. נפילה זו מתבטאת בכ-30 מיליארד דולר בערכה של היצרנית. בסך הכל קראה עד עתה טויוטה ל-8.5 מיליון כלי רכב מתוצרתה לתיקון חוזר (ריקול) עקב בעיות בשטיחון, דוושת מצערת ומערכת בלמים בפריוס ההיברידית. בנוסף נחקרת כעת בעיית היגוי בקורולה הפופולרית משנת הייצור האחרונה. אם אכן יובהר כי יש לבצע קריאה לתיקון גם עבור דגם זה, תחצה היצרנית את רף 10 מיליון כלי הרכב שנקראים למוסך עקב בעיות בטיחות.

 


פורסם לראשונה 21/02/2010 19:13

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טויודה - יופיע בפני הקונגרס
צילום: AFP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים