תרופת באפטה
המעצב(נ)ת קפצה לטקס הבאפטה ונאלצה לספוג את התחבושות של קלייר דיינס, הסדין של אודרי טוטו והפרצוף העגמומי של קריסטן סטיוארט. אבל היה שווה לסבול את כל זה בשביל לראות את קייט ווינסלט. במילה אחת: שלמות
גבורי סידביי, שפרצה ב"פרשס", סרטו ההו-כה מדובר של לי דניאלס , בחרה בשמלה ורדרדה. הגזרה מתאימה למלאות ומעלה, חיתוך המחשוף מאריך, והסגירה האלכסונית מטשטשת. על פניו אפשר לומר שנבחרה שמלה שעושה את העבודה. אפשר היה להוסיף צעיף שקוף שיונח על הזרועות, או ללכת על כתפיות דקות יותר שלא חותכות את הזרוע. המעצב(נ)ת בכלל היתה ממליצה ללכת על משהו עם מחשוף עמוק יותר לשמלה בגזרה מהודקת תחת החזה ונופלת יותר באזור הבטן ומטה. גם שחור היה דרמטי ומתאים יותר.
למה שלא תנסי צמוד יותר? באמת. סידיבי בוורוד
קלייר דיינס, שהמעצב(נ)ת מאוד העריכה פעם כשחקנית ומאז שכחה אותה, עברה כנראה תאונה כלשהי. אחרת אין הסבר לתחבושות העוטפות אותה במעין בלגן לא מלבב ובצבע חולני. גם התפירה המוזרה, שגורמת לצד אחד של החזה להיראות שטוח, והליפוף המוזר של הבד, מעלים את התהייה האם עבודת התופר/ת אכן הסתיימה או שמישהו ממש מיהר. הצבע החיוור לא מוסיף לחבילה ואין ספק שמקומה של השמלה בפח. אין מקום אחר.
למה שלא תנסי שמלה אמיתית ולא תכריכים? דיינס בחיוור-מת
הבאה בתור היא אנה קנדריק, שמלבבת לביבות לערפדים בסרטי ה"דמדומים". קנדריק החליטה לעורר את המתים (ע"ע קלייר דיינס) בצבע השמש, ובגזרה שבמבט ראשון מזכירה למעצב(נ)ת נדל ארסי הבנוי שכבות-שכבות. אפילו שילוב העיטור על השמלה לא מרכך את המכה, ומקסימום מזכיר קישוט סיני לסוכה. מה יכול היה להיות רע בשמלה באותו הצבע בעיטור קצת יותר מתוחכם, אבל בגזרה צמודה לגוף דקיק? ומה לגבי השיער? לא מגיע לו טיפול הולם? קנדריק מקבלת שלילי חזק. המעצב(נ)ת תעקוב אחריה לראות האם מדובר בתקלה חד-פעמית.
למה שלא תנסי להסתכל במראה לפני שאת יוצאת? קנדריק מסנוורת
גם את אודרי טוטו מחבבת המעצב(נ)ת, אפילו שזו יודעת מעט מאוד על לבוש. הפעם בחרה טוטו בשמלת ורוד-בזוקה לעוסה, מנופחת, א-סימטרית, שנראית כמו סדין שיצא מכלל שליטה. המעצב(נ)ת ניסתה למצוא דרך לשפר את מראה השמלה, אבל אין גלולה להמתקת הרעה. לכן היא ממליצה גם לטוטו ללכת בפעם הבאה על מראה הדוק יותר. ואם את מעדיפה את התפיחות - פחות בלוני, יותר מחוטב.
למה תמיד ללכת על מוגזם? טוטו עטופה בסדין
את הנחת רוותה המעצב(נ)ת, כמו בפעמים הרבות האחרות בהן נפגשו, מקייט ווינסלט, שבחרה בשמלה מהממת, שפשוט מחבקת אותה חיבוק אוהב ונדיב ומבליטה גזרה יפהפיה. שני קטעי הבד בצבע שונה מהשמלה, ובדיוק מתחת לאזור החזה ומעל למתניים, יוצרים צללית גיטרה ואשליה של גוף ארוך יותר וחטוב. השסע הצדדי חושף בשקט רגליים יפות. בקיצור, כל השמלה היא שיר הלל לווינסלט, שיוצאת גם הפעם המנצחת של הערב. המעצב(נ)ת ירוקה מקנאה.
אין מילה ושום שאלה. ווינסלט מושלמת
עוד אחת שמנשנשת ערפדים, והשמועות האחרונות אומרות שהיא מנשנשת גם את אורלנדו בלום (מישהו זוכר אותו?), היא קריסטן סטיוארט. זו החליטה לזנוח את מראה "לא אכפת לי איך אני נראית", והשתחלה לשמלה לבנה מנוצנצת והדוקה. משום מה נראה שהיא לא מרוצה במיוחד, אבל המעצב(נ)ת מאוד מרוצה מכך שסוף סוף רואים שהיא בחורה. מצד שני, אם היא מרגישה שלא בנוח, חבל להתענות. אפשר גם היה לבוא במכנסיים וגופייה, או בשמלה ארוכה יותר.
למה הפרצוף? סטיוארט לא נינוחה
קריסטין סקוט תומס, שהמעצב(נ)ת מעריצה מאז ומעולם, נדה בין לבוש משעמם לחסר טעם. הפעם היא בחרה בשמלה שחורה עם מחשוף שמגיע כמעט עד הטבור, בצירוף של פרנזים לא מוגדרים. דווקא שמלה א-סימטרית היתה עושה עבודה טובה בהרבה, בעיקר לאור חזון העצמות הבולטות, או אפילו שמלה בגזרת צווארון גולף ללא שרוולים שהיתה נמשכת עד לרצפה. אין ספק שלתומס יש מה ללמוד בגזרת הלבוש, אבל אם צריך להסתפק בכשרון אחד - אז שתשאר השחקנית שהיא.
למה לא תאכלי משהו? תומס במראה רזה
האחרונה בתור היא קארי מוליגן, שזכתה בפרס השחקנית הראשית והמעצב(נ)ת לא מפסיקה לשמוע דיבורים עליה, ולכן החליטה לבדוק מה הסיפור. ובכן, אם אנחנו נכנסים עכשיו לאביב, הרי מוליגן היא סוג של נסיכת אביב קודרת בשמלה פרחונית בגוונים כהים, שמזכירה סרט בלהות מצויר. גם החלוקה לקצר ארוך לא ברורה. את רוצה קצר? שהכל יהיה קצר. את רוצה שובל? אז שלהכל יהיה שובל. מראה חלוק האמבטיה בשילוב פיג'מה תואמת פשוט לא יפה, וזה לא משנה איזה גוף יש לך. והדוגמה על הבד פשוט מפחידה. מוליגן, עד שאת מוכיחה את עצמך, שחור הוא הצבע שלך.
למה? מוליגן מעלה תהיות
(צילומים: רויטרס)