השימוש בפייסבוק וטוויטר עלה בשנה ב-82%
מחקר של חברת נילסן מראה עליה עצומה בשימוש ברשתות חברתיות בעולם ובארה"ב בפרט. היכן נמצאים המשתמשים הכבדים ביותר?
אתמול (ב') הציגה חברת המחקרים נילסן את נתוני השימוש ברשתות חברתיות בדצמבר 2009 בהשוואה לאלו של דצמבר 2008. כך מדווח אתר Cnet.
מתוצאות המחקר עולה כי המשתמש הממוצע ברשתות חברתיות בילה בדצמבר 2009 מעל חמש וחצי שעות חודשיות באתרים כמו פייסבוק וטוויטר. לעומת זאת, באותו החודש שנה מוקדם לכן, בילה המשתמש הממוצע רק כשלוש שעות בחודש ברשתות אלו.
מכל השרותים והאתרים שמציעה הרשת העולמית, בדצמבר 2009 כיכבו הרשתות החברתיות והבלוגים במקום הראשון בכמות התנועה והמשתמשים. אתר פייסבוק, הרשת החברתית הפופולרית בעולם עם כמעט 207 מיליוני משתמשים פעילים, מחזיק כיום בנתח של 67 אחוזים משוק הרשתות החברתיות ברשת. במקומות השני והשלישי בכמות שעות שימוש חודשית עומדים שירותי משחקים מקוונים ושירותי הודעות מיידיות.
כצפוי, מספר החברים הגדול ביותר ברשתות חברתיות הוא בארצות הברית, בה יש 142.1 מיליון משתמשים. במקומות השני והשלישי בהתאמה נמצאות יפן עם 46.5 מיליון משתמשים ו-31.3 מיליוני משתמשים. בישראל, לצורך השוואה, מדווחת פייסובוק על כ-2.3 מיליון משתמשים, אך ניתן להניח כי חלקם אינם פעילים או בעלי פרופילים מרובים ברשת.
מי הכי חברתי ברשת?
המשתמש הממוצע באוסטרליה הוא שיאן שעות הגלישה ברשתות חברתיות עם כמעט שבע שעות חודשיות באתרים מסוג זה. משתמשים בארצות הברית ומבריטניה, לעומת זאת, מבלים כשש שעות בחודש באתרים אלו.
מתוך חמישה שרותי עדכונים מקוונים שבדקה חברת נילסן, טוויטר היא בעלת קצב הגידול המהיר ביותר. תוך שנה גדל מספר המצייצים ל-18.1 מיליון, גידול של 579 אחוזים מחודש דצמבר 2008.