אודי חושפת אקשן - RS5
משפחת הדגמים הספורטיביים של אודי תתרחב בתערוכת ז'נבה הקרובה, עם חשיפתה של מכונית הקופה RS5 - בדיוק 30 שנים לאחר הצגת אודי קוואטרו המקורית. אלינו היא תגיע באפריל הקרוב
תערוכת ז'נבה הקרובה תעמוד בסימן אקשן מתוצרת אודי הגרמנית, חטיבת היוקרה של קונצרן פולקסווגן. יש להניח כי בעמדה מרכזית למדי בדוכן הענק של החברה, תתייצב ה-RS5, הגרסה החזקה והספורטיבית ביותר של ה-A5. מבחינת אודי מדובר בסוג של סגירת מעגל - המכונית הכוחנית תיחשף לקהל 30 שנים בדיוק לאחר הצגת אחת מאגדות הרכב המוכרות לחובבי הגה - אודי קוואטרו המקורית.
ומה מסתתר מאחורי צללית הקופה האגרסיבית? בחרטום יוצב מנוע ה-4.2 ליטר V8 המוכר, עם הספק מרבי של 450 כ"ס ומומנט מרבי של 44 קג"מ. הזינוק מ-0 ל-100 קמ"ש יעמוד לטענת אודי על 4.4 שניות. המהירות המרבית תוגבל ל-250 כמובן, אך באודי מרגיעים רוכשים פוטנציאליים ומבטיחים עוד 30 קמ"ש "על-פי דרישה". תיבת S-Tronic כפולת-מצמד, תציע שבעה יחסי העברה.
כמקובל בקרב הגרסאות הספורטיביות של אודי, כוח המנוע יעבור אל ארבעת הצמיגים דרך דיפרנציאל מרכזי - חדש לדברי אנשי החברה - אשר יציע חלוקה סטנדרטית של 60% לאחור, ו-40% לפנים. בעת הצורך יעביר הדיפרנציאל עד 70% לפנים או עד 85% לאחור. נהג ה-RS5 יוכל לבחור בין שלושה מצבי כיול מערכות מתוכנתים מראש - "קומפורט" (נוחות), "אוטומט" ו"דינאמי". המערכות המושפעות מכך יהיו תגבור ההגה, תיבת ההילוכים, ניהול מנוע ומערכת הפליטה - בעיקר לטובת סאונד שונה.
תחילת שיווק ה-RS5 צפוי לרבעון השני של 2010, ובאירופה היא צפויה להיות יקרה מה-S5 "הרגילה" בלמעלה מ-30%. זה לא ממש מבשר טובות עבור רוכשים פוטנציאליים בישראל. אלה יוכלו לרכוש את הספורטיבית החדשה החל מאפריל הקרוב. המחיר יהיה ללא ספק נמוך ממיליון שקלים.