שתף קטע נבחר

 

הקאיין המחודש של פורשה - גם היברידי

גרסה עדכנית לרכב הפנאי של פורשה תחשף בעוד ימים אחדים, בתערוכת הרכב הבינלאומית של ז'נבה. וכמו כולם, גם יצרנית מכוניות הספורט לא יכולה בלי גרסה היברידית. אלינו הוא יגיע בסביבות חודש יוני הקרוב

קבלו את פורשה קאיין - במדים חדשים ועדכנות סביבתית. הדור הבא של רכב הפנאי הגדול והמהיר מבית פורשה, זוכה במדים חדשים, מידות נדיבות מבעבר ואיך לא, גרסה היברידית "נקיה", עם שילוב בין מנוע בנזין לחשמל. אלינו צפוי הדגם החדש להגיע לקראת הקיץ הקרוב, במחיר שעדיין לא נקבע.

 


פורשה קאיין עם מערכת היברידית. עכשיו הכל יהיה נקי יותר

 

על אף הדמיון החיצוני בין הדגם היוצא לנכנס, בפורשה מבטיחים כי מדובר במכונית חדשה מהיסוד. בסיס הגלגלים אכן ארוך בארבעה ס"מ (290 ס"מ מעתה), והמרכב כולו זוכה לתוספת של חמישה ס"מ בין פגוש לפגוש. הגרמנים טוענים אמנם כי הקאיין החדש יהיה "קומפקטי" מקודמו, אך מתייחסים לתחושה מאחורי ההגה ולאו דווקא לממדיו החיצוניים. יש לציין כי שאר הממדים לא נחשפו בינתיים ונשמרים לתערוכת ז'נבה שתפתח בעוד מספר ימים.

 

מלבד שינויים קלים יחסית במראה, אין כל ספק כי החדשות החשובות ביותר נוגעות ליחידת הנעה היברידית, שתצטרף למגוון מנועי הבנזין והדיזל. פורשה מספרים כי הקאיין ההיברידי יעשה שימוש במנוע ה-V6 המוכר והמוגדש בנפח 3.0 ליטר, אשר מייצר 333 כ"ס, בתוספת מנוע חשמלי קטנטן עם הספק מרבי של 47 כ"ס (37 קילוואט). אין לצפות אם כך לטווח נסיעה חשמלית ונקיה ארוך במיוחד, או מהירות גבוהה. בפורשה מבטיחים מהירות של "עד 60 קמ"ש", צריכת דלק שעשויה להגיע ליותר מ-12 ק"מ לליטר, ופליטת CO2 של 193 גרם לק"מ - נמוך משמעותית למשל מהקאיין המצויד במנוע 3.0 ליטר דיזל (החלש משמעותית), המשחרר 244 גרם לק"מ.


המראה החדש של הקונסולה בקאיין - "שונה מהותית מהדגם הקודם"

 

לצד הדגם ההיברידי והמסקרן, תתמקד פורשה בתחום הקטנת צריכת הדלק ושיפור נתוני הזיהום. היצרנית טוענת לשיפור של מעל 20% בשני התחומים לאורך כל ארסנל יחידות המנוע הקיימות. החל מהדיזל הקטן יחסית, וכלה ב-4.8 עם שני המגדשים, שמייצר 500 כ"ס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים