יד שניה: טויוטה ירדה כמו כל השוק
עורך מחירון הרכב לוי יצחק: מחירי טויוטה משומשות ירדו במהלך החודש האחרון בדומה למרבית שוק המכוניות המשומשות. זאת, למרות קריאות הענק לתיקון והפרסום השלילי לה זכתה בתקשורת
למרות הבעיות והפרסום השלילי, מחירי מכוניות טויוטה המשומשות ירדו בשיעור דומה לזה של שאר השוק. כך קובע עורך מחירון הרכב לוי יצחק. להערכת השמאי, מחירי מכוניות מדגמים שונים של טויוטה ירדו במהלך החודש האחרון בשעור של 2-3% בלבד, זאת בעקבות הפרסומים על קריאות התיקון (ריקול) למעל 8.5 מיליון מכוניות מתוצרת החברה היפנית בכל רחבי העולם.
לדברי לוי יצחק, ירידת מחירים בשיעור דומה הקיפה כמעט את כל שוק המשומשות בחודש האחרון, כולל מכוניות פופולאריות בשוק הליסינג, דוגמת פורד פוקוס ומונדאו, יונדאי i30, סוזוקי סוויפט ודגמי פיאט וניסאן שונים. מכוניות ששמרו על ערכן לדברי לוי יצחק, היו מתוצרת סובארו - אימפרזה ולגאסי - סוזוקי SX4 וסיטרואן C4. דגמי מאזדה 3 ו-6, כמו-גם מיצובישי לאנסר, רשמו אפילו עליית מחיר קלה של 1-2%.
לטענתו של לוי יצחק, ירידת מחירי מכוניות טויוטה, קטעה תקופה ארוכה בה הן שמרו על יציבות מחירים יחסית לשאר השוק שירד בעקביות. הירידה הבולטת ביותר במחירי טויוטה משומשות נרשמה בפריוס ההיברידית, שזכתה גם לפרסום שלילי על-ידי המשרד להגנת הסביבה. שם נטען כי בבדיקה שנערכה, התגלה כי מכוניות היברידיות - ובהן הפריוס - פולטות קרינה מסוכנת לנוסעים בהן. בנוסף, הפריוס גם נקראת למוסך בשל תקלה במערכת הבלימה.
"הסקרים הוכיחו שמיד לאחר פרסום הריקולים, הסתמנה מגמה של ירידות שערים חדות יותר בחלק מדגמי טויוטה, להן פורסמו זימוני תיקון ראשונים, אבל ככל שעבר הזמן, החלה רגיעה. לקראת סוף החודש גילינו שקונים מנסים ללחוץ על בעלי מכוניות טויוטה להוריד מחירים, אבל נתקלים בסירוב. זאת שכן בעלי המכוניות מעריכים כי הסערה תחלוף, והמכונית תמשיך לשמור על מעמדה כמכונית סחירה בשוק המשומשות. התוצאה: יש ירידה גדולה בהיקף העיסקות בשוק, והוא נמצא בעמדת המתנה לקראת התייצבות", כך אמר לוי.