בננה ריפבליק במגעים לפתוח חנות בעזריאלי
הקניון במגעים גם עם רשת ברשקה הספרדית. פתיחת גאפ העלתה את מספר המבקרים ב־10%. מנכ"ל הקניון צופה שביום פתיחת H&M בעוד שבועיים יוכפל מספר המבקרים ל־80 אלף
"גאפ הקפיצה את מספר המבקרים בעזריאלי ב־10%", כך אמר מנכ"ל הקניון ארנון תורן ל"כלכליסט". לדבריו, ביום פתיחת הסניף החדש של גאפ, ביום ראשון שעבר, הגיעו לקניון 44 אלף איש לעומת 40 אלף בממוצע ביום רגיל.
תורן צופה שההתעוררות בתנועת המבקרים בקניון היא רק הסנונית הראשונה לקראת פתיחת הסניף הראשון של H&M בישראל בעוד כשבועיים. לדברי תורן, פתיחת הסניף של הרשת השבדית צפויה להכפיל את מספר המבקרים בקניון ל־80 אלף ביום.
נוסף על כך, ל"כלכליסט" נודע כי בננה ריפבליק ורשת ברשקה (חברה־בת של זארה) נמצאות במגעים עם קניוני עזריאלי לפתיחת סניפים בקניון עזריאלי. "צפויים להיות הרבה שינויים במבנה החנויות של הקניון, כי צפויים להגיע עוד מותגי אופנה מחו"ל, נוסף על H&M", אמר תורן. בעקבות השינויים אני צופה שנצטרך לנייד ממקום אחד למקום אחר לפחות חמש או שש חנויות. חלק מהחנויות יבחרו לסגור את הסניפים שלהן בקניון. יש גם רצון מצדנו להגדיל את שטחי המסחר בקניון כי עכשיו אנחנו על גל מנצח", הוסיף.
צפויה התייקרות שכ"ד
"יש קורלציה טבעית בין הפדיון בחנויות ומספר המבקרים בקניון לבין גובה השכירות. זה הולך יד ביד. הגעתן של H&M וגאפ מגדילות את הביקוש לפתיחת חנויות בקניון, ובעקבות זאת גם מחיר השכירויות עולה.אני משער שהבהלה בעקבות פתיחת גאפ תימשך לפחות בחודש הפתיחה. אחר כך תיפתח H&M, שהוא מותג שאנשים מחכים לו.
"יהיו שתי תקופות מרכזיות שבהן יגיע מספר המבקרים בקניון לשיאים חדשים: טרום פסח ובמהלך החג. לאחר מכן אני צופה שהעלייה תתמתן ותתייצב על עלייה קבועה של 25% במספר המבקרים בקניון". לדברי תורן, חנות הדגל של H&M השבדית בישראל תהיה חנות ענק בגודל 2,000 מ"ר.
"בסניף מתכוננים לפעילות שיא שמתבטאת בתגבור מערך כוח האדם ובהארכת שעות הפעילות. ב־H&M הודיעו שאם יהיה לחץ, הם ישאירו את החנות פתוחה עד חצות ואפילו מאוחר יותר. כשיירד הלחץ, זה יתאזן עם שעות הפעילות של שאר הקניון".
בנוגע למותגי האופנה הישראליים, ובהם קסטרו ופוקס, אומר תורן: "אני בטוח שהם ייתנו פייט עם קולקציות טובות משל עצמם. חלק מהחנויות גם עברו ויעברו מתיחת פנים כדי להפוך ליותר אטרקטיביות לצרכנים. בכל מקרה, אני מאמין שכולם ייהנו מההגעה של המותגים מחו"ל לקניון, ועל פי הערכה זהירה, בטווח הרחוק הגידול במספר המבקרים בכלל הקניון יביא לצמיחה של 10%–12% בפדיון היומי".