פולקסווגן גולף קרוס, בעיניים שלנו
לפולקסווגן יש כנראה סיבות טובות להציג את הגולף קרוס, הגרסה המי-יודע-כמה על בסיס הדגם הקומפקטי המוכר. לפחות התאפקו שם, וויתרו על צירוף המילים "קרוס" ו"אובר"
תערוכת ז'נבה: חברה חדשה למשפחת הגולף מבית פולקסווגן - קרוס-גולף. כנגזר משמה של המצטרפת האחרונה והשישית במספר לדגמי הגולף השונים, תציג הגולף-קרוס מראה קרוב לרכבי פנאי, אך כמובן ללא כל יכולת שטח. מדוע צריכה פולקסווגן לא פחות מחצי-תריסר גרסאות לדגם אחד, מוצלח ככל שיהיה? למה זקוק הקונצרן למספר דגמי פנאי המקבילים פחות או יותר בגודלם, ולבטח בייעודם?
אנשי פולקסווגן מסרו כי הקרוס-גולף תמלא את הפער בין דגמי ה-MPV (ר"ת של Multi-Purpose Vehicle, רכב רב-ייעודי), ל-SUV (ר"ת של Sport Utility Vehicle, רכב פנאי-ספורטיבי). ובלשון שאינה תרגום ישיר של הודעה יח"צנית: "יש חלל נישתי קטן שזיהינו כנראה. אולי ננסה למכור מכוניות המתאימות לדרישה הזו. את כל המרכיבים יש לנו הרי זה מכבר".
הקרוס-גולף מבוססת, כמו קודמתה שיוצרה עד 2007, על הגולף-פלוס. זו מבוססת כמובן על פולקסווגן גולף ה"רגילה".. מבולבלים? לא במקרה. הקרוס תציג מראה קרבי יחסית, עם סבכה מוגדלת ובתי גלגלים מודגשים, מרכב גבוה בשני ס"מ ותנוחת נהיגה גבוהה יחסית. בפולקסווגן טוענים גם כי מרווח הגחון גדל ל-11 ס"מ תמימים. מה שיספיק לה ללא ספק לטפס בעדינות על המדרכה הקרובה למקום מגוריכם. או "נסיעה בשטחים לא סלולים קלים" כפי שמכנה זאת פולקסווגן.
הקרוס תוצע עם סדרת מנועי TSI בנפח 1.4 ליטרים, בשלוש גרסאות: 105, 122 ו-160 כ"ס. שני מנועי דיזל TDI בהיצע, 1.6 ליטרים 105 כ"ס, 2.0 ליטרים 140 כ"ס. כל המנועים יגיעו עם תיבת הילוכים כפולת-מצמד בעלת שישה או שבעה הילוכים. בצ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן לישראל, אומרים כי כדאיות יבוא הדגם החדש עדיין אינה ברורה, ולכן לא נקבע אם אכן יגיע ארצה בעתיד.