ב.מ.וו סדרה 5 - עכשיו גם היברידית
יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית, תחשוף בתערוכת ז'נבה גרסה נקיה במיוחד לסדרה 5 המוכרת, ותרחיב בכך את היצע הדגמים ההיברידיים שמתוצרתה. תאריך תחילת שיווק עדיין לא נמסר
גם סדרה 5 של ב.מ.וו זוכה לגרסת אקטיב-הייבריד. לאחר שהציגה זה מכבר שני דגמים היברדיים, בדמות סדרה 7 המפוארת וה-X6 המרשים, תחשוף ב.מ.וו בתערוכת ז'נבה גם סדרה 5 עם פליטת מזהמים מופחתת. במפתיע, אנשי ב.מ.וו בחרו שלא לפרט איזה מנוע בנזין ישמש כיחידת הנעה עיקרית, למעט העובדה שמדובר ביחידת בנזין מוגדשת עם שישה צילינדרים, ותיבת שמונה ההילוכים החדשה יחסית של היצרנית.
המנוע החשמלי שישתלב בין יחידת הבנזין לתיבת ההילוכים, יונע על-ידי סוללת מצברים שתמוקם בחלקה האחורי של המכונית, גם במקרה זה בחרה ב.מ.וו - בינתיים לפחות - בשחרור פרטים מזערי, ולא מסרה איזה סוג מצברים או בכמה מהם מדובר.
היצרנית הבווארית מבטיחה כמובן ירידה בתצרוכת הדלק ופליטת מזהמים גם בעת שימוש במנוע הבנזין, בין היתר תודות למערכת עצור וסע. זאת מכיוון שמערכות החשמל השונות, יעשו שימוש רק במנוע החשמלי. בין היתר תעשה ה-5 ההיברידית שימוש במערכת המסוגלת באמצעות שלט רחוק, לווסת את הטמפרטורה בתא הנוסעים של הרכב מיזוג האוויר. מערכת האקטיב הייבריד תאגור כמובן את האנרגיה הנוצרת בעת האטות ובלימות.
מערכת מעניינת נוספת שתוצע בדגם החדש, תעשה שימוש ב-GPS, לטובת שימוש מושכל באנרגיה, על-ידי ויסות השימוש בחשמל או בנזין בהתאם לתוואי הדרך. כך לדוגמה, תדע המערכת להשתמש ביותר כוח חשמלי אם התוואי מראה על ירידה ארוכה בהמשך הדרך. ולחילופין, לשמור אנרגיה במידה ועומדים להגיע אל היעד, כדי להשתמש ביכולת חשמלית בלבד בקרבת נקודת היעד. לדברי ב.מ.וו, מערכת זו יכולה לאריך את טווח הנסיעה החשמלית ב-30%.