מיקרוסופט: יש לחקור את גוגל
במכתב פתוח, אומר היועץ המשפטי של מיקרוסופט כי יש לחקור את גוגל ולבדוק טענות נגדה לגופן, ללא קשר לזהות המתלוננים
הרשויות בארצות הברית ואירופה קבעו שגוגל שולטת במספר שווקים, בהם פרסום בחיפוש, על פי מכתב פתוח של סגן היועץ המשפטי של חברת מיקרוסופט, דייב היינר מסוף השבוע. כמונופול בתחום מערכות ההפעלה, מיקרוסופט נחקרה בעבר ולא אחת קיבלה קנסות בעצמה מהרשויות באירופה ובארצות הברית.
היינר אומר ששוק החיפוש והפרסום ברשת מרכזי וחשוב בדיוק כמו שוק מערכות ההפעלה, וכי בעזרת החיפושים גוגל לומדת על המשתשמים שלה ועל מרבית גולשי האינטרנט.
היינר מזכיר במכתבו כי משרד המשפטים האמריקני התכוון למנוע את שיתוף הפעולה בין גוגל לבין יאהו. לבסוף גוגל ויאהו הודיעו כי בשל הלחצים הללו שיתוף הפעולה לא ייצא לפועל, מה שהוביל את יאהו חזרה לזרועותיה של מיקרוסופט לשיתוף פעולה בתחום החיפוש. בעקבות שיתוף הפעולה הזה, שואשר לאחרונה, פירסם היינר את המכתב.
עוד מזכיר היינר את סריקת הספרים של גוגל וההסכם לפיצוי המחברים והמו"לים שנתקל בקשיים, וכן את הטענות שהועלו בשבוע האחרון על הטיית תוצאות החיפוש נגד מנועי חיפוש מתחרים באירופה - ששניים מהם קשורים למיקרוסופט קשר עסקי.
"גוגל אומרת לעיתונאים שהטענות על הפרת הגבלים עסקיים אינן אמיתיות מאחר שהן מגיעות מהמתחרה", כתב היינר. הוא ממשיך ומסביר כי "תלונות על תחרות מגיעות בדרך כלל מהמתחרים (האמינו לי, כיועץ ראשי לענייני תחרות במיקרוסופט מאז 1994, ראיתי הרבה מתלונות של מתחרים... גוגל לא התביישה להעלות דאגות בנוגע למיקרוסופט בשנים האחרונות)".
על הרשויות להקשיב גם ללקוחות, לדברי היינר, ולבחון את הטענות לגופן בלי קשר למקור התלונה. הוא טוען כי מספר גופים באירופה מבקשים לחקור את ההתנהלות העסקית של גוגל, הצעדים האגרסיביים שלה, הסודיות בה היא פועלת ופעילותה במסגרת ההגבלים העסקיים. "כשפונים אלינו", מספר היינר, "אנו מציעים לחברות לפנות לרשויות החוק (תלונה למיקרוסופט לא ממש תועיל)". עוד הוא טען כי חברות קטנות מפחדות להתלונן באופן גלוי נגד גוגל, שכן הן רוצות להמשיך ולעשות עסקים עם ענקית החיפוש.
לסיכום כותב היינר שלא צריך להעניש חברות רק כי הן מצליחות, אבל כן יש לבדוק אם ההתנהלות של גוגל לא מונעת תחרות.