שתף קטע נבחר
 

כך הופכים רחוב ראשי לדרך מסוכנת

רחוב אבן גבירול בתל אביב הוא אחד מצירי התנועה העירוניים החשובים והעמוסים בגוש דן בכלל, ובתל אביב בפרט. מדוע אם כך לא דואגת עיריית תל אביב לשמירה על מידה ראויה של בטיחות עבור רוכבי הדו-גלגלי העושים בו שימוש?

רכיבה על כלי דו-גלגלי אינה נטולת סיכונים. מחקרים וניתוח נתוני תאונות דרכים מוכיחים כי נהיגה במכונית למשל, בטוחה פי כמה מרכיבה על קטנוע או אופנוע. אלא שקהילת הרוכבים בישראל, המרוכזת בעיקר בגוש דן, מונה למעלה מ-100 אלף בעלי כלים דו-גלגליים שונים. כך הם מסוגלים למשל להתנייד ממקום למקום במהירות, לחסוך בעלויות, להימנע מפקקי תנועה או בעיות חניה. גם שאר משתמשי הכביש יוצאים נשכרים מהעדפת כלי דו-גלגלי על-ידי ציבור רחב כל-כך, ובאופן ישיר. רוכבי קטנועים ואופנועים מקטינים למשל את גודש התנועה. סיבה מצוינת להקפיד על בטיחותם, הלא כך? מתברר שלא בדיוק.

 

נתקלתם במפגעים נוספים? דווחו למישל: safewheels@y-i.co.il

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

מעיריית תל אביב נמסר: עקב רצונה של העירייה לסיים בהקדם את עבודות השיפוץ והשיקום של הרחוב, ובו זמנית לאפשר את קיום שגרת החיים, החליטה העירייה להשאירו פתוח לתנועה בשעות היום, כאשר בשעות הלילה מבוצעות עבודות הנחת צנרת לרוחב הכביש. בבוקר, לקראת פתיחת הכביש, מבוצעת סגירה של החפירה באספלט זמני, כאשר בשלב הביניים בולט לעיתים תיקון האספלט לרוחב הכביש מעל מפלס האספלט הקיים או שוקע מעט ממנו. העירייה מודעת לכך, ופועלת לתיקון החפירה באופן יום-יומי למניעת מפגעי תנועה. יש להדגיש כי לאורך הרחוב בקטעים בהם מבוצעות עבודות במסגרת הפרויקט, הותקנו שלטי אזהרה, המורים על מהירות נסיעה של עד 30 קמ"ש ונדרשת זהירות של הנוסעים בכביש, ובמיוחד של רוכבי האופנועים, במעבר בקטעים אלו של העבודות

 

ואנחנו אומרים: הגדרת מה שקורה בצפון הרחוב כ"תיקון האספלט בולט לעיתים לרוחב הכביש מעל מפלס האספלט הקיים או שוקע מעט ממנו", אינה שונה מהגדרת מצוקת החניה במרכז תל אביב במילים "לא תמיד יהיה מקום חניה ליד הבית בשעות הלילה". מדובר במהמורות ובורות מסוכנים לרוכבים. לא ברור מדוע לא ניתן לטפל בתיקון הזמני לקראת שעות הבוקר, עם מכבשון קטן שיחליק את ערמת הזפת, או מדוע לא ניתן למלא את החור שנפער באופן שלא יהווה סכנה ברורה ומוחשית.

 

הערה: תגובת העיריה הגיעה לאחר פרסום הכתבה. גם תגובת המערכת שונתה בהתאם.


פורסם לראשונה 01/03/2010 12:28

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אבן גבירול בתל אביב - קצת כמו קאבול
צילום: רותם פלדנר מישל דור
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים