סקודה פאביה מקבלת גרסה ספורטיבית, גם הסטיישן
מכונית הסופר-מיני של סקודה לא רק זוכה למתיחת פנים בתערוכת ז'נבה, אלא גם מתחדשת בגרסת RS ספורטיבית. והפעם במפתיע - גם במרכב סטיישן
סקודה מביאה ארטילריה כבדה (ובעיקר מהירה) לתערוכת ז'נבה. מתיחת פנים לפאביה הקטנה ולרומסטר השימושי, תלווה בגרסאות RS ספורטיביות. והפעם, גם במרכב הסטיישן הרב-שימושי.
מתיחת הפנים שתציג סקודה תתמקד בעיקר בסבכה חדשה וביחידות תאורה קדמיות דמויי תלת-ממד, המעניקים לדברי סקודה "מראה דינמי יותר, שאינו פוגע בחזות האלגנטית". מלבד שינוי מינורי זה, יקבלו הפאביה והרומסטר מגוון מנועים חדש - שתי יחידות דיזל בהספקים של 60 ו-105 כ"ס, וארבע יחידות בנזין מסדרת TSI של הקונצרן, בנפח 1.2 ליטר והספק מרבי של 85 או 105 כ"ס. תיבת DSG עם שבעה הילוכים או תיבת חמישה הילוכים ידנית, יעבירו כוח לגלגלים.
לארץ יגיעו פאביה סטיישן ורומסטר עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר, ואילו הפאביה ה"אזרחית" תצויד במנוע 1.2 ליטר עם הספק מרבי של 105 כ"ס ותיבת DSG. שלושת הדגמים צפויים להגיע לכאן במהלך חודש אפריל הקרוב.
ועכשיו לאקשן הצ'כי. פאביה RS במרכב האצ'בק או קומבי (סטיישן), תצוייד במנוע TSI בנפח 1.4 ליטר, המייצר הספק מרבי של 180 כ"ס. הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש יעמוד על 7.3 שניות בלבד, ואילו המהירות המרבית המוצהרת היא 224 קמ"ש. אגב, מנוע זה משמש מספר דגמים ספורטיביים נוספים מבית פולקסווגן, בהם פולקסווגן פולו GTI, ודגמי סיאט ספורטיביים שונים.
כמקובל אצל סקודה, גרסת ה-RS של סקודה פאביה תוצע גם בגרסת קומבי - סטיישן
ה-RS תחשוף חישוקי "17 גדולים יחסית, קליפרים בצבע אדום ומפלט כפול יציאות. תא הנוסעים יציע מושבים ספורטיביים עם לוגו RS, ויכלול גם לוח מחוונים שונה ודוושות ספורטיביות. מתרגשים? תשכחו מזה. צ'מפיון, יבואנית סקודה לישראל, מסרה כי אין בכוונתה לייבא את דגמי פאביה RS ארצה.