נהגי משאיות: מוכנים לעבוד פחות
כדי למנוע תאונות דרכים בהן מועורבות משאיות כבדות: חברי מועצת המובילים הודיעו לראש הממשלה כי ישקלו לקצר את יום העבודה, כדי להעלות את רמת הבטיחות
"אנו מוכנים להפחית את שעות העבודה בענף ההובלה ל10- שעות ביום בלבד, כדי למנוע תאונות. צריך עם זאת לזכור כי זה יגרום לייקור המחירים ופגיעה בכל השרשרת הלוגיסטית של ההובלה מהנמלים ואליהם,". כך כותב יו"ר מועצת המובילים, גבי בן הרוש, לראש הממשלה בנימין נתניהו. לטענת בן הרוש, פניה זו נעשית על רקע מה שהוא מכנה "עליהום" על ענף ההובלה. זאת בעקבות תאונת המשאית הקשה בערבה.
יש להזכיר כי כיום, יום עבודה של נהגי רכב כבד עומד על 12 שעות. בפרק זמן זה מותר על-פי חוק לנהוג לא יותר מתשע שעות מצטברות. עוד קובע החוק כי אין לנהוג ברכב כבד למעלה מארבע שעות ברציפות. לדברי בן הרוש, הפחתת שעות העבודה משמעותה הפחתה בשעות הפעילות של הנמלים וניצול לא יעיל של משאבים.
לשם השוואה, השוק האירופי המשותף מתיר נהיגה רצופה של לא יותר מ-4.5 שעות לנהג רכב כבד, ולא יותר מ-56 שעות שבועיות. בארה"ב לעומת זאת, מותר לנהוג עד 11 שעות ביום, מתוך 14 שעות בסך הכל. לאחר מכן, חייב הנהג לנוח מנהיגה במשך 10 שעות רצופות לפחות. באוסטרליה החוק דומה בנוגע לפרק המנוחה לאחר 14 שעות עבודה, אך מותר לנהוג עד חמש שעות רצופות, כשבתווך יש מנוחה של לפחות חצי שעה.