שתף קטע נבחר

 

פורשה 918 ספיידר - היברידית, איך לא

יצרנית מכוניות הספורט לא הצליחה להתאפק, ומלבד רכב פנאי עם הנעה היברידית, החליטה לשחרר לעין הציבור גם מכונית ספורט טהורה וירוקה, עם תצרוכת דלק מפתיעה במיוחד - 918 ספיידר

פורשה חושפת בתערוכת ז'נבה 918 ספיידר, מכונית ספורט עם הבטחה ירוקה. אם אתם מזלזלים בהגדרתה כמכונית ספורט עקב הבחירה בהנעה היברידית, מוטב שתקחו שוב בחשבון שמדובר בבסיס מכובד למדי של 500 כ"ס. ואם עכשיו אתם תוהים עד כמה היא ירוקה, ובכן, מה דעתכם על 33 ק"מ לליטר?

 

 


 

נאמנה לשמה, ה-918 ספיידר מציעה מקום לשני נוסעים מאושרים בלבד. מאחוריהם ניצב מנוע מרכזי עם שמונה צילינדרים בתצורת V, הספק מרבי של 500 כ"ס המשוגר לגלגלים האחוריים. לצד מנוע הבעירה הפנימית ישכנו שלושה מנועים חשמליים המשחררים 218 כ"ס, אחראים על הנעת הגלגלים הקדמיים באמצעות כוח חשמלי בלבד, ועזרה בהנעת האחוריים. תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד תעביר את הכוח ממנוע הבעירה הפנימית והחשמלי, לכיוון הגלגלים האחוריים. יחס העברה קבוע יעביר כוח חשמלי לגלגלים הקדמיים.

 

נתוני המנוע מאפשרים ל-918 לקבוע תוצאות מרשימות לכל הדעות בזינוק, מהירות והקפת מסלול. מעמידה ל-100 קמ"ש היא תזנק תוך 3.2 שניות, ופורשה מבטיחה מהירות מרבית של 320 קמ"ש. זמן ההקפה? על מסלול הנורבורגרינג קבעה הפורשה ההיברידית זמן מעולה - פחות מ-7:30 דקות.

 

מצברי ליתיום-יון מאחורי גב הנהג והנוסע, יטענו באמצעות אנרגיה המשתחררת בעת בלימה, או באמצעות שקע חשמל ביתי רגיל. פרט מפתיע ומעודד קשור למשקל הרכב. למרות המצברים הכבדים, משקלה של ה-918 ספיידר נותר צנוע יחסית - 1,490 ק"ג בלבד. לנתון זה אחראי בין היתר מרכב העושה שימוש נרחב בסיבי פחם, אלומיניום וטיטניום. אגב, לרשות הנהג תעמוד האפשרות של נסיעה באמצעות כוח חשמלי בלבד, במהירות של עד 25 קמ"ש.

 


 

ומה באשר לפליטת מזהמים? נתוני תצרוכת הדלק שפרסמה פורשה, מרשימים לא פחות (וכנראה יותר) מנתוני המהירות.  בנסיעה משולבת מאמינים בפורשה כי ניתן יהיה לנסוע כ-33 ק"מ בעזרת ליטר בנזין אחד. פליטת ה-CO2 תעמוד - כך היצרנית - על 70 גרם לקילומטר בלבד. לשם השוואה, סיאט איביזה אקומוטיב, העושה שימוש במנוע דיזל מודרני ונקי במיוחד, פולטת 99 גרם CO2 לק"מ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים