שתף קטע נבחר
 

לקוחות סלקום דיברו יותר ושילמו פחות ב-2009

הכנסות חברת הסלולר גדלו ב-4.3% והסתכמו ברבעון הרביעי ב-1.6 מיליארד שקל. הרווח הנקי גדל ב-11.5% ל-271 מיליון שקל. החברה הודיעה על דיבידנד של 2.6 שקלים למניה

סלקום הודיעה היום (ג') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנה כולה. הכנסות החברה גדלו ב-4.3% ברבעון והסתכמו ב-1.6 מיליארד שקל. הרווח הנקי הרבעוני גדל ב-11.5% ל-271 מיליון שקל. החברה הודיעה על דיבידנד של 2.6 שקלים למניה. סלקום הסבירה את הגידול בהכנסות בעיקר בגידול בהכנסות משירותי תוכן ושירותי תקשורת קווית - שקוזז עם ירידה בהכנסות החברה משירותי נדידה.

  

 

ההכנסות של סלקום ברבעון משירותי תוכן וערך מוסף (כולל SMS) גדלו ב-26% והיוו 16.7% מסך ההכנסות משירותים (הכנסות החברה ללא פעילות מכשירי הסלולר). ה-EBITDA של החברה ברבעון (רווח ללא פחת, מס ומימון) עמד על 610 מיליון שקל, עלייה של 3.7% לעומת הרבעון המקביל. 

 

 

את שנת 2009 כולה מסכמת סלקום עם עלייה של 1% בהכנסות לכ-6.5 מיליארד שקל, עלייה של 1.9% ב-EDITDA שעמד על כ-2.5 מיליארד שקל, ועלייה של 19.5% ברווח הנקי שהסתכם בשנת 2009 כולה על כ-1.2 מיליארד שקל. 

 

ההכנסה הממוצעת מלקוח ירדה

בשנה כולה נמשכה השחיקה ב-ARPU (הכנסה ממוצעת מלקוח) שהציגה החברה. סלקום הציגה חשבונית חודשית ממוצעת ב-2009 של 144 שקל, ואילו דקות השימוש בממוצע ללקוח בחודש (MOU) עמדו על 331, עלייה צנועה של0.6% בשנת 2009.

  

במהלך השנה גייסה החברה 105 אלף מנויים חדשים נטו, ומצבת המנויים של החברה נכון לסוף השנה עומדת על כ-3.3 מיליון. מספר לקוחות הדור השלישי של החברה עומד נכון לסוף השנה על 997 אלף, גידול נטו של 266 אלף מנויים במהלך השנה. 

 

החברה מדווחת על עלייה בשיעורי הנטישה: שיעור הנטישה בשנת 2009 הסתכם ב-19.6%, בהשוואה ל-18.9% בשנת 2008. שיעור הנטישה ברבעון הרביעי של שנת 2009 הסתכם ל-4.8%, בהשוואה ל-4.3% ברבעון המקביל אשתקד.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנכ"ל סלקום, עמוס שפירא
צילום: סיון פרג'
מומלצים