פורד פוקוס סטיישן - אלינו במהלך 2011
על בסיס פלטפורמת ה-C מקס, מציגה פורד מרכב סטיישן חשוב לפוקוס האירופית. אלינו יגיעו תחילה גרסאות סדאן והאצ'בק, במהלך 2011. גרסת סטיישן תתעכב מספר חודשים
לאחר חשיפות דגמי הסדאן וההצ'בק, נחשפת גם הפוקוס סטיישן בתערוכת ז'נבה. מדובר בדגם חמישי על פלטפורמת C הגלובאלית של היצרן, בדרך להשלמת קו מוצרים מלא בן 10 דגמים עד 2012. עד עתה הוצגו ה-C מקס (חמישה מושבים), גרנד C מקס (שבעה מושבים), פוקוס עם ארבע וחמש דלתות, וכעת אחת הגרסאות החשובות עבור השוק האירופי, הרוכש כ-33% סטיישנים מפורד, וכמות כמעט כפולה של האצ'בק.
פוקוס סטיישן החדשה, מציגה קווים נאים ומעוגלים
פורד מצהירה כבר עתה כי מעל שתי מיליון מכוניות המבוססות על אותה פלטפורמה, צפויות להימכר כבר ב-2012, וב-120 שווקים שונים. לכן ברור מדוע מעניקים לפוקוס חשיבות גדולה כל-כך.מנועי הפוקוס החדשה יעברו להזרקה ישירה והגדשת טורבו, עם הספקים מרביים של 150 ו-180 כ"ס למנועי בנזין בנפח 1.6 ליטר. דיזלים מעודכנים בנפח 1.6 ו-2.0 ליטר, עם הספקים בין 95 ל-163 כ"ס, עשויים להגיע בשלב מאוחר יותר. ואם תהיתם - 1.6 ליטר בנזין עם 105 כ"ס, ימשיך אף הוא את חייו. בכל מקרה, כל המנועים צפויים להיות נקיים יחסית לאלה המוחלפים.
המרכב אגב מזכיר מאיזו משפחה מגיעה הפיאסטה החדשה למשל, עם עיצוב נועז יחסית לדגם שאמור לפנות למכנה משותף כה רחב. קווי המרכב מוקפדים מאד, יחיודת התאורה גדולות ויציבת המרכב דינמית. הפוקוס תצוייד בכל מקרה ביותר מערכות בטיחות מבעבר, כאשר הדגמים הבכירים יותר יזכו בשלל מערכות המוכרות מדגמי וולוו השונים. כמו מערכת אזהרת סטיה מנתיב, מערכת בלימה מול מכשול במהירות עירונית ועוד.
תחילת שיווק דגמי פוקוס השונים מתוכננת לתחילת 2011, ומעט מאוחר יותר יגיעו גרסאות סדאן ואצ'בק גם אלינו. מדלק מוטורס, יבואנית פורד בישראל, נמסר כי דגמי הפוקוס הרלוונטיים עבורנו - עם תיבה אוטומטית - אינם מתוכננים למועד תחילת השיווק. לכן אנו צפויים לקבל מכוניות ראשונות רק במהלך השנה הבאה. ראשית בגרסאות סדאן והאצ'בק, ורק אחר כך בסטיישן.