שתף קטע נבחר

 

ז'נבה: גם סיאט מחשמלת מכוניות

היצרנית מספרד חושפת בתערוכת הרכב של ז'נבה מכונית תצוגה חשמלית, תחת השם IBE. אלא שמעבר לעובדה שהיא מיישרת קו עם השמירה על איכות הסביבה, הקופה הקטנה נראית כמו דגם שמאד היינו רוצים לראות על הכביש

זרם המכוניות החשמליות בתערוכת ז'נבה, אינו פוסק. גם סיאט הספרדית, הבת האנרגטית והצעירה במשפחת מותגי פולקסווגן, מציגה מכונית כל-חשמלית בשם IBE. הדגש בדברי אנשי המותג אינו על צריכת דלק אפסית או שמירה טוטאלית על איכות הסביבה. העיצוב יוצא הדופן, שמזכיר - לא במקרה כנראה - את זה של השירוקו לבית פולקסווגן, וכך גם פוטנציאל ההנאה מנהיגה, הם המרכיבים היותר-חשובים במכונית.

 


 

ה-IBE הנאה למראה מציגה מידות קומפקטיות יחסית, עם ממד אורך של 378 ס"מ, 25 פחות מהאיביזה למשל, הסופר-מיני הפופולרית של סיאט. עם זאת היא רחבה ממנה ב-11 ס"מ (180 ס"מ בסך הכל) ונמוכה מהאיביזה ב-22 ס"מ (122 ס"מ בלבד), מידות אלה מעניקות לה צללית רחבה-נמוכה וכמובן ספורטיבית למראה. סיאט לא מוסרים בינתיים את מידות מידות בסיס הגלגלים, אבל מתעקשים לציין כי משקל המכונית עומד על 1,000 ק"ג בלבד..

 

מנוע חשמלי המספק כ-102 כ"ס ו-20 קג"מ, אחראי להנעת גלגלי ה-IBE. יש להזכיר כי בשונה ממנועי בעירה פנימית, משיג מנוע חשמלי את מלוא המומנט כבר בתחילת התנועה לפנים. נתון האצה ל-100 קמ"ש ב-9.4 שניות אולי אינו מרשים במיוחד, אך הזינוק מעמידה למהירויות נמוכות יותר - 50 עד 80 ק"מ - מרשים הרבה יותר. המהירות המרבית לה טוענת סיאט עומדת על 160 קמ"ש.

 

סוללות הליתיום-יון בהן עושה הסיאט שימוש, ממוקמות מאחור ומספקות טווח נסיעה עירוני - כך היצרנית - של עד 130 ק"מ. יש עם זאת לציין כי במקרה כזה, מוגבל הכוח בו עושה המכונית שימוש ל-68 כ"ס בלבד. כדאי להזכיר כי הקופה הקטנה עשויה לעשות שימוש גם באחד ממנועי הבעירה הפנימית המתקדמים של הקונצרן. חלקם, בעיקר קטני הנפח והמוגדשים שבהם - 1.2 או 1.4 ליטר - עשויים לשכון בחרטום קופה 2+2 קטנה על בסיס ה-IBE, ולהציע דגם עם פוטנציאל משיכה גדול במיוחד.

 

לא פורסם האם - או מתי - מעוניינת סיאט להביא את ה-IBE לקו הייצור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נראית מצוין - סיאט IBE
צילום: רוני נאק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים