"חוף ג'רזי" - גם ב-MTV אירופה
התוכנית הפרובוקטיבית שהסעירה את ארצות הברית תשולב גם בשידורי MTV הנקלטים בישראל. תתכוננו, בקרוב תתעצבנו
כוכבי "חוף ג'רזי". סערה בתקשורת בארה"ב (צילום: MTV International)
עם עלייתה לשידור וכפי שדיווחנו כאן ב-ynet, הסדרה עוררה תגובות חריפות עקב השימוש התכוף שנעשה בה בכינויי הגנאי "גווידו" ו"גווידט",
המתייחסים באופן מזלזל לאמריקאים ממוצא איטלקי ולהנצחתם השיטתית של סטריאוטיפים גזעניים בפרקים.
משתתפי התוכנית הם אנג'לינה "ג'ולי" פיברניק, ברמנית ניו-יורקית המאמצת את הכינוי "קים קרדישיאן של לונג איילנד"; ג'ני "ג'יי וואוו" פארלי, מעצבת גרפית ויח"צנית מועדונים; מייקל "דה סיטואיישן" סורנטינו, רקדן ועוזר מנהל מכון כושר; ניקול "סנוקי" פוליצי, המכנה עצמה "גווידט" ומחפשת אחר גבר התואם את סטריאוטיפ ה"גווידו"; פול "די ג'יי פולי די" דל וויצ'יו, תקליטן המחזיק במיטת שיזוף פרטית ומקדיש 25 דקות ביום לעיצוב שיער קפדני; רוני אורטיז מרגו, שרירן מהברונקס; סמי "סוויטהרט" ג'יאנקולה, המכנה את עצמה "הכלבה המתוקה ביותר שתפגשו אי פעם"; ו-ויני גוואדאגנינו, בן למשפחה איטלקית מסורתית המגדיר את עצמו כ"ילד של אמא".
לאחר שידור פרק הבכורה של הסדרה, הסירה "דומינו'ס פיצה", אחת מנותנות החסות, את הפרסומת שלה מזמן שידור התוכנית,
ובעקבותיה גם חברות נוספות חדלו מלתמוך בה כלכלית, הן בשל התכנים הבוטים ששודרו בה והן בשל הבאזז השלילי שנוצר בתקשורת בארצות הברית ותגובות קשות שנתקבלו בעקבות השידורים מארגונים חברתיים שונים.
הסערה הגדולה רק תרמה לפופולריות של הסדרה, שזכתה לרייטינג חסר תקדים של 4.8 מיליון צופים לתוכנית ב-MTV. החודש תעלה בארצות הברית העונה השנייה של הסדרה, שתכלול את אותם משתתפים בלוקיישן חדש, פרט ל"ג'ולי" שתפרוש מהסדרה.