עלו ברשת: אופנה כאמנות
תמונות אלטרנטיביות לפייסבוק, מיתוג עצמי בסטייל, מנגנים אתרים, תמונות תלת מימד מוקרנות על בניינים ואפילו קצת תרבות. מדור עלו ברשת מ"ידיעות אחרונות"
פייבוריט: מתלבשים על הרשת
מה שקרה קודם בתחום הקולנוע, המוזיקה והגאדג'טים מתרחש בשנה האחרונה גם בתחום האופנה: הבלוגים הופכים בהדרגה לכלי תקשורת מן המניין וגם אם טרם תפסו את מקומם של המגזינים המבריקים - הם בהחלט זוכים . המגמה הזו לא פוסחת על ישראל, והרשת המקומית מלאה בלוגי אופנה מעניינים ומעוצבים. כעת נוסף להיצע מגזין אופנה מקוון ראשון - Fashion Forward - שלמרות שמו הוא עברי לגמרי.
עפר יגר ושלי פלג, המייסדות והעורכות הראשיות, מסבירות ש-FF "הוא מגזין האופנה שאנחנו היינו רוצות לקרוא. אופנה מבחינתנו היא לא רק שופינג. היא אמנות והיא תרבות, אבל בסופו של יום היא בעיקר הדרך שלנו לספר מי אנחנו, או מי אנחנו שואפות להיות". בגיליון הראשון, המכיל 44 עמודים, אפשר לעיין בחינם ולדפדף בממשק הפלאש בין הפקות אופנה, טורי דעה, כתבה מגזינית המתחקה אחרי המירוץ לצמרת של ג'קי קנדי ועוד. השתיים מבטיחות גיליון חדש בכל שבוע.
שימושון
להפעלת המוח לחצו כאן - אסופה, "עלון למחשבה עכשווית", כפי שמגדיר אותו מקימו מיכאל פרידמן, הוא מגזין עברי מקוון, ששם לו למטרה לשבור את הניכור בינינו לבין המוח שלנו. כלומר, "להחזיר את המחשבה והחשיבה מן המקום אליו הן הוגלו" או בקיצור: לגרום לקוראים לחשוב ולשאול שאלות. לאחרונה עלה לרשת הגיליון ה-8 במספר, שגם הוא, כקודמיו, זמין לעיון באתר או להורדה ב-PDF וכולל שלושה טקסטים הגיגיים, שמבקשים מהקורא להביט על היום-יום מזווית קצת שונה.
סערת (היעדר) הפרטיות מפייסבוק מתעוררת מדי כמה חודשים ואז שוככת, עד העדכון הבא. אם מתחשק לכם לעמעם מעט את נוכחותכם באתר, אבל תמונת הפרופיל הגנרית שמציעים באתר לא נראית לכם מעניינת מספיק, למעצב אנטון מירקי יש הצעה בשבילכם: תמונת פרופיל ייחודית ומעניינת מהרגיל, שמאפשרת לכם להישאר אלמונים ועדיין בעלי אמירה. התמונות זמינות להורדה וחופשיות לשימוש.
סוף עונה - חברת פנגיאה ליין מציעה באתרה פיצ'ר מיוחד לבתי ספר, המאפשר להפיק תמונות מחזור באמצעות האינטרנט, בחמישה שלבים פשוטים וללא צורך בהורדת או התקנת תוכנה. באתר תמצאו טיפים לצילום תמונות מחזור והסבר פרטני על התהליך כולו. החברה מתחייבת למחיר זול ב-70% ממחיר השוק.
כמה-כמה - פגישות הן עניין מיותר, כבר אמרנו זאת בעבר. באתר Meet or Die מעוניינים להמחיש לכם את הקביעה הזו בצורה חד משמעית: ביחרו את התעשיה בה אתם עובדים, גודל החברה, משך הפגישה והמשתתפים בה (שלכל אחד מהם מוצמד תיאור מזלזל הולם) ותקבלו חישוב של הסכום שבוזבז בגינה. החישוב אמנם דולרי ומבוסס על נתונים של שוק העבודה האמריקני, אבל הרעיון תקף גם כאן, כולל ההצעות לדברים מועילים וחיוביים שאפשר היה לעשות עם הסכום הזה.
נוהגים בתבונה - התקלה שנחשפה בכלי רכב מתוצרת טויוטה הלחיצה לא מעט נהגים, גם בעלי מכוניות של יצרנים אחרים, וחברת אלטרנתיבי החליטה להירתם למאמצי ההרגעה. בסרטון ההדרכה שעלה לערוץ היוטיוב של החברה אפשר ללמוד כיצד להשתלט על רכב שדוושת הגז שלו נתקעה באמצע הנסיעה (שלח: עמית פל)
כל הגוגל - חברת Pingdom, המציעה שירותי מדידה וניטור באינטרנט, מציגה בבלוג שלה אינפוגרפיקה מאירת עיניים לשוחרי הסטטיסטיקה, שמורכבת מכל הנתונים והעובדות הזמינות לציבור אודות גוגל: כמה חיפושים מתבצעים באתר, כמה הכנסות רושמת ענקית האינטרנט, כמה עובדים היא מעסיקה, באילו תעשות נוספות היא מעורבת ועוד ועוד.
אני.קום - לא מעט אתרים מאפשרים לרכז את הנוכחות המקוונת האקלקטית שלכם תחת כתובת אחת, אבל ב-Flavors.me מציעים לשכלל קמעה את העניין ולמתג את עצמכם בסטייל. אחרי הרשמה קצרה תוכלו ליצור לעצמכם דף בית אישי (פומבי או פרטי, לבחירתכם), לעצב אותו כרצונכם ולהציג בו את הפעילות המקוונת שלכם במגוון שירותים מקוונים ורשתות חברתיות, ביניהם יוטיוב, פייסבוק, לאסט.פמ, פליקר, טוויטר ואחרים. האתר תומך עברית בצורה חלקית וחלק מהשירותים המתקדמים שהוא מציע זמינים בתשלום בלבד. איך עושה אתר - CodeOrgan הוא אחד האתרים הכי מגניבים שראינו לאחרונה, ואת מידת השימושיות שלו יקבע רק הדמיון שלכם (מי אמר רינגטון מותאם אישית לאתר האינטרנט שלכם?): הקלידו כתובת של אתר, לחצו על Play ואחרי כמה שניות תוכלו לשמוע כיצד נשמע האתר שלכם אחרי שעבר המרה באלגוריתם הייחודי של CodeOrgan. את היצירה המוגמרת, שמחליפה תווים (טקסטואליים) בתווים (מוזיקליים) אפשר לשתף בפייסבוק או טוויטר.
קליק - האימרה העתיקה קובעת שתמונה שווה אלף מילים, אבל באתר WorthAThousandBlurbs הולכים צעד קדימה ומודים באמת: תמונה אחת שווה אלף תקצירים מקושקשים. לכן הם מציעים לצלמים חובבים או מקצועיים להיענות לאתגר הנושאי ולשלוח אליהם תמונות איכותיות, שמוצגות במלוא הדרן ומלוות בתיאור קצר, מידע טכני על התמונה ופרטי הצלם (כולל קישור לאתר).
מנה אחרונה
פנו מקום - המעצב אלן וורברטון משחזר את ההיסטוריה המואצת של אמצעי האחסון הדיגיטליים - מכרטיסי הניקוב, דרך הדיסקטים למיניהם וכלה בהתקני זכרון USB ניידים. כל איור מלווה באינפוגרפיקה חביבה של מידות, נפחים והמחשה של התוכן שאפשר לצופף בתוך כל אחד מהם (ספריה קטנה באחרון לעומת הודעת SMS אחת בראשון).
כוכב אחד לבד - אם אתם מתעניינים באסטרונומיה ולא ייצא לכם לבקר בניו יורק במהלך חודש מאי הקרוב, מהרו ליוטיוב וצפו בסרטון הזה, The Known Universe, המוביל את הצופים מפסגת ההימאליה עד המפץ הגדול וחזרה. במסע החללי הזה - חלק מתערוכה המוקדשת ליקום המוכר לנו - תפגשו כל כוכב, גלקסיה וגרם שמימי שבנמצא, כפי שמופה בדייקנות על ידי האסטרופיזיקאים ה-American Museum of Natural History.
קולקציית חורף - המעצב פטריק מולנאר אסף צילומים של כל קונסולות המשחקים שאי פעם נמכרו באופן מסחרי, העלה אותם לרשת והפך את התמונות לקטלוג מקוון חינני, שבו לחיצה על כל תמונה מובילה לעמוד ובו מידע על הקונסולה, שנות ייצורה ותמונות נוספות. בקרוב הפוסטר.
עיר מקלט - אחרי תופעת תיעוד "הקניונים המתים", המוני מרכזי קניות מושבתים, שאמורים היו לשרת את תאוות הצריכה (של מקימיהם), וכעת עומדים נטושים, הגיע תורן של הערים; בבלוג fuckyeahghosttowns מצלמים וכותבים על ערי הרפאים של העולם הפזורות בכל יבשת. בין השאר אפשר לראות שם כפר כורים עזוב בנמיביה, אחוזה מתפוררת בצ'כיה, בסיס צבאי בפלורידה ובית חולים בקליפורניה, עיר באוסטרליה, שפונתה מתושביה בשנות ה-50 ועוד ועוד.
שלמת פיקסלים ומלט - חברת NuFormer מפתחת מצגות תלת מימדיות יפהפיות, המוקרנות על גבי בניינים מכל גודל וסוג, ומפיחות חיים במבני הבטון והמתכת הסטטיים (שלח: עמית פל)
נחיתת ביניים - אשלי קלינגר היתה בדרכה לאודישן בניו יורק, אבל מזג האוויר הסוער ששרר בפיטסבורג גרם לה להחמיץ את הטיסה. במקום להתעצבן או לשוב הביתה עם תחושת החמצה, היא החליטה לבלות את הלילה בשדה התעופה הנטוש למחצה, ולהפיק מכך את המיטב. בווידאו הזה תוכלו לראות כיצד היא ניצלה את 10 שעות ההמתנה.
יחידת הכלבנים - בני האדם, כבר הוכח, אוהבים את סדרת הטלוויזיה "חוק וסדר", אבל מסתבר שכלבים רבים מגיבים בצורה רעשנית למדי לנעימת הפתיחה המזוהה שלה, ומייללים, נובחים ולפעמים אפילו נמלטים מהחדר כאשר היא מושמעת. שדרנית NBC רייצ'ל מדוז החליטה לחקור את התעלומה מאחורי הסאונד המוכר.
מכירה קולית - כמו לכלבים, גם לבני האדם יש אינסטינקטים מולדים המעוררים את החושים שלנו וגורמים לנו לפעול בצורה בלתי מודעת. אחד החושים שמרתקים חברות ואנשי שיווק הוא חוש השמיעה, שמסוגל להניע אותנו לפעולה באופן מיידי. מחקר שנערך לאחרונה בארה"ב ניסה לברר מהם הקולות הכי ממכרים ומוכרים בתרבות האמריקנית, חלקם ממותגים, חלקם עדיין לא. הנה הרשימה המלאה, כולל קבצי MP3 להמחשה.
אמנות מודרנית - חלק מהאנשים מתייחסים לטוויטר כאל כלי תקשורת חיוני, אחרים רואים בו קיר גרפיטי מקוון. האמנית אודסה בגאיי החליטה שמדובר בסוגה אמנותית. בבלוג החדש שלה, Museum of Modern Tweets, היא הופכת ציוצים של סלבריטאים שונים ומשונים (ג'ים קארי, לאנס ארמסטרונג, קירסטי אלי, לינדזי לוהן ורבים אחרים) לאיורים מגניבים ועתירי פרשנות. בכל יום שלישי יש איור חדש.
ביסלולרי
- ג'ייקוב האמארבק וג'ון ווינגארד הם שני גיקים שבדיים בעלי תושיה, שהביטו יום אחד באייפון שלהם ושמו לב שהוא נראה כמו סנדביץ' מושקע במיוחד. את הבלחת הדמיון הזו הם הפכו למציאות בעזרת פרוסת לחם ולא מעט רכיבים חתוכים בקפדנות (בננות, אננס, מלפפון חמוץ ועוד).
בבלוג שלהם, iSandwich 4G, אפשר לצפות בסרטון ההדרכה ולקרוא את ההגיגים של השניים על רשתות חברתיות, אינטרנט וכריכים סלולריים.