אודי RS5 - הייתם מגרשים אותה מהחניה?
אחת המכוניות היותר מסעירות שייצרה אודי בשנים האחרונות, נחשפה לעיני כל בתערוכת ז'נבה. אם חשבון הבנק שלכם מרופד היטב, ואקשן עושה לכם את זה, חכו עוד קצת
איך אפשר שלא לחשוק בה? הביטו היטב בספורט-קופה החדשה של אודי, ה-RS5 באדום לוהט. ותהיו לחלוטין כנים עם עצמכם. נניח ולא הייתה לכם כל בעיה עם מאות אלפי השקלים שהיא עתידה לעלות כאן בארץ. ונניח שלא הייתה לכם בעיה עם בני משפחה שיראו בה מוצר מוחצן מדי, עם פחות מדי מודעות לאיכות הסביבה, ויותר מדי קשר למהירות לא חוקית בעליל. נניח. הייתם מסרבים להצעה לרכוש אחת?
את הבסיס ל-RS העניקה כצפי ה-A5 הבסיסית, מכונית קופה נאה ובעלת יכולת כלל לא רעה. למשל בגרסת ה-S, שם עומדים לרשות הנהג לא פחות מ-354 כ"ס שמייצר V8 חזק ומודרני. אלא שמישהו באודי הניח, ובמידה די רבה של צדק מבחינתנו, ש-100 כ"ס נוספים לא יכולים לגרוע מהיכולת, אלא מקסימום לשפר אותה. אז הוסיפו.
עיקר השוני ביען הגרסאות הרגילות ל-RS, נמצא כאמור בחרטום. שם תגלו מנוע בנפח 4.2 ליטר, בתצורת V8. הוסיפו לכך מערכת תיזמון והזרקת דלק ישירה שהוצגה ב-R8, ארבעה גלי זיזים ו-32 שסתומים, ותקבלו בסך הכל 450 כ"ס ב-8,250 סל"ד. למנוע הזה משודכת תיבת שבעה הילוכים רובוטית וכפולת-מצמדים, המשגרת את האודי על כל 1725 הק"ג שלה, תוך 4.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש. המהירות המרבית, למי שיחפוץ בהסרת ההגבלה ההתנדבותית (250 קמ"ש) של היצרנית, תעמוד על 280 קמ"ש צנועים יחסית.
כמו בשני רכב הפנאי העדכניים של פולקסווגן ופורשה, הקאיין והטוארג שחולקים מכללחים רבים, גם באודי החליטו לוותר על דיפרנציאל מרכזי מסוג טורסן, לטובת מצמד רב-דיסקי מבוקר מחשב, המדמה פעולת דיפרנציאל מסוג זה. חלוקת המומנט הבסיסית היא 60% לאחור ו-40 לפנים, אך במצבי קיצון היא עשויה להגיע לעד 70% לכיוון הגלגלים הקדמיים, או עד 85% לאחוריים.
לצד מראה מאד ייחודי, הכולל בין היתר חישוקי "19 (עם אופציה ל-"20) ושלל תגיות RS, ייהנה הנהג ממערכת פליטה שפעולתה מתואמת עם תזמון שסתומים ושסתומי סאונד. במילים פשוטות - צלילי המפלט הצליל הוא בר-כיול. כצפוי, רשימת האבזור נראית כמו סיכום כל מה שיש ליצרנית היוקרה להציע בכלי הרכב מתוצרתה - כמעט.
תחילת המכירה באירופה ובישראל צפויה כבר בחודשים הקרובים. תג המחיר באירופה יעמוד על 78,000 אירו. בבריטניה 58,500 פאונד. אצלנו? כנראה שתקבלו עודף ממיליון. תלוי באבזור.