קיה ספורטאז' החדש - עבר לפנאי-רך
רכב הפנאי המתחדש של קיה הוצג בתערוכת ז'נבה, עם פנים רעננות ודגש ניכר על יכולת כביש, על-חשבון פטנציאל עבירות בשטח. אלינו הוא צפוי להגיע במהלך 2011
פחות שטח, הרבה יותר כביש. רכב הפנאי הוותיק והפופולרי של קיה, אשר מצא עצמו לאחר רכישת היצרנית על-ידי יונדאי עם אח תאום תחת מותג אחר, עובר שינוי שאינו זניח. אם בעבר שמרה קיה על יומרה להעניק יכולת שטח כלשהי עבור הדגם המוכר, מעתה גם זו נעלמה כמעט לחלוטין. מעתה ישמש הספורטאז' בעיקר כרכב פנאי עירוני לגמרי, הפונה לפלח שוק צעיר ומבוסס יחסית.
לאחר דגם תצוגה יפהפה, קיה ספורטאז' החדש מאכזב במעט אך יפה בהרבה מזה הנוכחי
במילים פשוטות, קיה ספורטאז' החדש יהיה בעיקר רכב לפוזה, ופחות לאקשן. גדול יותר בפנים, עם בסיס גלגלים וממד אורך ורוחב נדיבים מבעבר, מערכת מתלים חדשה, היגוי חשמלי, מערך מנועים חדש או מעודכן והנעה כפולה או קדמית. וכן, אתם מנחשים נכון. את כל אלה תוכלו למצוא גם ביונדאי IX35, אחיו התאום.
היצע המנועים של הספורטאז' כולל שני מנועי דיזל, האחד 2.0 ליטרים בהספק מרבי של 136 או 184 כ"ס, והשני עתידי שיוצג בסתיו, בנפח 1.7 ליטרים המפיק 115 כ"ס. עוד בהיצע שני מנועי בנזין שהראשון הנו גרסה מעודכנת של מנוע 2.0 ליטרים הישן, אשר מפיק עתה בעזרת תזמון שסתומים משתנה 166 כ"ס ו-19.5 קג"מ מומנט. בהמשך יגיע מנוע 1.6 ליטרים הזרקה ישירה אשר יפיק 140 כ"ס.
תיבת ההילוכים הרלוונטית לישראל תהיה אוטומטית חדשה עם ששת יחסי העברה, פיתוח משותף של היצרנית ומותג האם יונדאי. לדברי קיה, התיבה הזו ומציעה חסכון במשקל ובדלק. הספורטאז' יציע שלל מערכות עזר הכוללות סיוע בזינוק בעליה, מניעת גלישה במורד תלול, וכמובן מערך מלא של אביזרי בטיחות.
תחילת שיווק הספורטאז' של קיה באירופה, מיועדת לחודשי הסתיו הקרובים. מקיה-ישראל נמסר כי נהגים מקומיים ידרשו לסבלנות: אלינו יגיע רכב הפנאי הרך רק במהלך שנת 2011. מתי בדיוק? לא נמסר.