אודי מציגה - קטנה חדשה ופאר היברידי
יצרנית היוקרה אודי חשפה בז'נבה מספר מכובד של חידושים מעניינים. מהבולטים שבהם: ה-A1 הקומפקטית שמזנקת לקטגוריה תובענית, וגרסת כלאיים ל-A8 החדשה
כמו מרבית מותגי קונצרן פולקסווגן, גם אודי הבריקה בז'נבה. מותג היוקרה של קונצרן הענק חשף את ה-A1 הקומפקטית, שמבטיחה להציע סוף סוף מתמודדת ראויה בקטגוריית הקומפקט-יוקרה. לצדה כיכבה A8 חדשה, אבל בגרסה היברידית עדכנית. הראשונה תגיע אלינו עוד השנה, האחרת תגיע כנראה לפס הייצור בעתיד הלא רחוק.
כמו כל מכונית כלאיים, גם ה-A8 הגדולה והמפוארת כוללת מנוע בעירה פנימית - במקרה זה ארבעה צילינדרים מוגדשים בלבד, בנפח 2.0 ליטר. אליהם יצטרף מנוע חשמלי נדרש. ההספק המשותף יעמוד - כך אודי - על 245 כ"ס ו-48 קג"מ. הגרמנים מציינים ובצדק, כי נתונים אלה דומים למדי לאלה שמייצרת הגרסה עם מנוע V6 טורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטר. באודי טוענים לנתוני תצרוכת דלק ופליטת מזהמים שנראים מעט אופטימיים., בעיקר בהתחשב במשקל המכונית - 16.2 ק"מ לליטר ופליטה של 144 גרם CO2 לכל ק"מ.
ה-A8 מוגדרת אגב "היברידית מלאה". המשמעות היא כי ניתן לנוע עמה על-ידי כל אחד מהמנועים בנפרד, או על-ידי שניהם יחדיו. בזמן שיוט או בלימה, משמש המנוע החשמלי כגנרטור לטעינת הסוללות, על-ידי המרת אנרגיה קינטית לחשמל ולטעינת המצברים. אגב, המערכת ההיברידית יכולה להניע את ה-A8 רק באמצעות חשמל (ואפס זיהום כמובן) עד למהירות של 65 קמ"ש, ולמרחק מצטבר של קצת יותר משני קילומטרים.
יבואן אודי בישראל מסר כי יש כוונה לשווק את ה-A8 ההיבירידית בישראל, אם וכאשר.
בשונה לחלוטין מה-A8 העתידנית-משהו, ובכל מקרה השייכת לפלח שוק קטן במיוחד, ה-A1 שחשפה היצרנית מסלקת באחת כל זכרון - ויש לא מעט כאלה, כואבים רובם ככולם - של דגם קודם בעל שם כמעט זהה: A2. המכונית הקטנה מבוססת באופן צפוי על פלטפורמה משותפת לפולקסווגן פולו החדשה, כולל בסיס גלגלים של 247 ס"מ, ופניה לקהל צעיר, עירוני ומבוסס כמובן.
לדברי אודי, ה-A1 תעניק לרוכשיה סוג של כרטיס כניסה לעולם היוקרה של אודי, אשר יכלול את ערכי המותג המסורתיים, בחבילת סופר-מיני מהודקת היטב. סביבת הנהג החדשה מעוצבת בהשראת עולם התעופה, כאשר הקונסולה אמורה להזכיר כנף מטוס, ופתחי האוורור, ובכן, גם הם אמורים להזכיר משהו. מגוון אפשרויות האבזור גדול מאד, וכולל בין היתר מערכת מולטימדיה מלאה, מערכת שליטה מרכזית (MMI), ממשקים לנגני מוזיקה ועוד.
היצע המנועים כולל שניים של בנזין, ושניים של דיזל. לכולם הזרקת דלק ישירה והגדשת טורבו, עם טווח הספקים בין 86 ל-122 כ"ס. כל גרסאות ההנעה מצויידות במערכת דימום בעצירה. העברת הכוח נסמכת על ה-S טרוניק של אודי, בעלת שבעה ההילוכים.
האודי הקטנה לא תהיה קלה כלל ועיקר, ותשקול עם מנוע ה-TSI שמייצר 122 כ"ס, לא פחות מ-1,200 ק"ג. התוצאה תהיה זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש תוך שתע שניות, ומהירות מירבית של 200 קמ"ש. המחיר באירופה צפוי להתחיל מ-16,000 יורו. אלינו צפויה ה-A1 להגיע בחודש ספטמבר הקרוב. מחיר? "זול מה-A3...".