לאומי מנסה "לנגוס" במתחריו: מציע סבסוד לאייפון
הבנק מכוון ללקוחות הבנקים המבצעים את עיקר פעילותם באמצעים הישירים ויוצא בקמפיין נרחב במטרה לעודד אותם להצטרף לחשבון הדיגיטלי, אותו השיק לפני 9 חודשים. הבנק השקיע בשירותים הדיגיטליים, החל משנת 2009, עשרות מיליוני שקלים
בבנק לאומי טוענים כי ההשקעה בתחום הדיגיטל עומדת על עשרות מיליוני שקלים בשנים 2009-2010. ברוך לדרמן, ראש החטיבה הבנקאית בלאומי מציין כי מאז השקת החשבון הדיגיטלי, הצטרפו אליו למעלה מ-160 אלף לקוחות, מתוכם כ-20 אלף, לקוחות שלא היה להם קודם לכן חשבון בלאומי. לדבריו, על פי בדיקות שערך הבנק, לקוח המבצע את פעולותיו בסניף, מבצע 16 פעולות בממוצע בשנה, לעומת 38 פעולות בממוצע, שמבצע לקוח המבצע פעולות גם באמצעות הערוצים הדיגיטליים (לא כולל פעולות משיכת מזומן בכספומטים).
בבנק טוענים כי מספר הפעולות הבנקאיות המתבצעות באמצעות ערוצי הדיגיטל, גדל ב- 2009 בכ-50% והתייצב על למעלה מ-9 מיליון פעולות, לעומת כ- 6 מיליון פעולות דיגיטליות בשנת 2008. "היעד הוא להגיע עד 2015 למצב בו 60% מסך הפעולות הבנקאיות יתבצעו בערוצים הדיגיטליים" אומר לדרמן.
"התייעלות, אך לא על חשבון הלקוח"
מעבר הלקוחות לשימוש בשירותים הדיגיטלים יביא לבנק חיסכון בצורך במענה פיזי בסניפים, ועם זאת טוענים שם כי הלקוחות שאינם משתמשים בשירותים המקוונים, לא יפגעו. "מבחינתנו זה התייעלות, אבל זה לא על חשבון הלקוח אלא לטובת הלקוח" מוסיף לדרמן.
במהלך תשעת החודשים האחרונים, השיק לאומי סדרה של שירותים דיגיטליים, בין הייתר, שירות הוידאו, בו מזמין הלקוח שיחת וידיאו באמצעות אתר האינטרנט ונהנה מפגישה אינטראקטיבית עם בנקאי במחשב או בסלולר. שירות זה ניתן גם בשפת הסימנים ללקוחות בעלי ליקויי שמיעה ומאפשר להם ליהנות מערוץ ישיר עם הבנק.
בנוסף, מפעיל הבנק את שירות מזומן ב-SMS – שירות ייחודי המאפשר העברת כסף מחשבון הלקוח ומשיכתו על ידי צד ג' ממכשיר כספומט של לאומי, ללא שימוש בכרטיס מגנטי אלא באמצעות משלוח קוד משיכה חד פעמי על ידי הלקוח אל הטלפון הסלולארי של המושך המיועד.
כמו כן, השיק הבנק אפליקציית איתור סניפים מבוססת GPS - אפליקציה ייחודית המבוססת על טכנולוגיית "מציאות מורחבת", (Augmented Reality AR), המאפשרת למשתמש לראות במבט אחד ובצורה גרפית, על גבי תמונת המציאות, את הסניפים הקרובים אליו ומרחקם ממיקומו הנוכחי. בנוסף, מקבל המשתמש מידע רלוונטי אודות הסניף המוצג על המסך, שעות הפתיחה, האם מוצב בו כספומט, מפת דרכי ההגעה אליו ואפשרות להתקשרות טלפונית עם הסניף באמצעות נגיעה במסך.
במסגרת הקמפיין החדש של לאומי, הבנק מציע לפותחי חשבון 1,500 שקלים (בתנאים ובמגבלות מסויימים). לחילופין ניתן זיכוי בסכום זה, לקבלת מכשיר אייפון 3Gs או Smart Phone מתקדם של נוקיה, סמסונג או סוני אריקסון, בתוכנית בהתחייבות ברשת orange.
תמר יסעור, מנהלת השיווק של לאומי מציינת כי המהלך ילווה בקמפיין פרסומי גדול, בהיקף של כ-3 מיליון דולר.