שתף קטע נבחר
 

ירידה של 18% בתנועת המטענים בנתב"ג

המשבר הכלכלי נותן אותותיו: לפי נתוני רשות התעופה האזרחית, בשנת 2009 שונעו בנתב"ג 265 אלף טון מטען, לעומת 321 אלף טון במהלך שנת 2008 ולעומת 341 אלף טון במהלך שנת 2007

המשבר הכלכלי לא חלף גם על ענף השינוע הבינלאומי, מה שהורגש היטב במהלך שנת 2009 בנמל התעופה בן גוריון. לפי נתונים שפרסמה היום רשות התעופה האזרחית (רת"א), חלה ירידה חדה של כ-18% בתנועת המטענים ששונעו בנמל התעופה בן גוריון בשנת 2009, לעומת שנת 2008. מהנתונים עולה כי בשנת 2009 שונעו בנתב"ג 265 אלף טון מטען, לעומת 321 אלף טון במהלך שנת 2008 ולעומת 341 אלף טון במהלך שנת 2007.

 

  

כלכלן רשות התעופה האזרחית, דני מורג מסר כי "הירידה שנרשמה בתנועת המטענים נובעת מהשפעת המשבר הכלכלי הגלובלי על הביקושים להטסת מטען לישראל וממנה, כאשר במהלך התקופה האחרונה התייצבו הביקושים על רמה הנמוכה בכ-15% מרמת הביקושים ערב פרוץ המשבר".  

 

לפי פילוח הנתונים של רת"א, לכמות המטענים שהוטסה על ידי החברות אל על וק.א.ל נרשמה ירידה, לעומת שנת 2008 וחלק השוק הכללי שלהן הסתכם ב- 53% בלבד מכלל כמות המטען שהוטסה. חלק השוק של אל על ירד ב-2009 ל-32.9% ואילו בחלק השוק של ק.א.ל נרשמה גם כן ירידה חדה ל-20.1%.

  

קיבולת המטען של חברות התעופה הזרות כללה מטען של טיסות נוסעים וקיבולת בטיסות מטען של 6 חברות: פדקס, (ארה"ב), MNG וטורקיש אירליינס (טורקיה), EAT (בלגיה), רוייאל גורדניאן וקוריאן אייר. כמו כן הופעלו טיסות מטען לא סדירות, באמצעות חברות זרות על בסיס אד הוק, בהיקפים קטנים יחסית. שתי חברות התעופה רוייאל גורדניאן וקוריאן אייר הפסיקו את טיסות המטען לישראל וממנה, במהלך 2009.  

 

ברת"א מעריכים כי גידול במספר טיסות הנוסעים הסדירות של החברות הזרות ושימוש נרחב יותר של חברות זרות במטוסי רחבי גוף עם קיבולת מטען גדולה יחסית הובילו לגידול בהיצע קיבולת המטען הכללית, בטיסות נוסעים של חברות התעופה הזרות ולגידול בחלק השוק של אותן חברות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים