נא להכיר: מנוע מפלצתי, וידידותי כאחד
אפילו מנועי AMG החזקים אמורים להפגין חסכון (יחסי) ודאגה (מסוימת) לשלום הסביבה. למשל המנוע החדש שמשחרר 571 כ"ס, החל מהקיץ הקרוב ברחוב הקרוב למקום מגוריכם
חטיבת הביצועים של מרצדס, מציגה מנוע חדש וחסכוני יותר. האמת היא זו. אם פרארי ופורשה מציגות מכוניות היברידיות, אין פלא ש-AMG, מי שפעם שימשה כספקית נשק לא קונוונציונלי - בצורת מנועים גדולים ואדירי הספק - לדגמי מרצדס שונים, מציגה כיום מנוע חסכני ונקי.
יש עם זאת לסייג, ולא לקפוץ למסקנות מרחיקות לכת. גם כאשר הרעיון הוא להציג חסכון יחסי בדלק וניקיון יחסי בפליטת מזהמים, המנוע החדש (שם קוד M157), מייצר 544 כ"ס ו-81 קג"מ, או 571 כ"ס ו-91 קג"מ בעזרת "חבילת ביצועים". ה-V8 בנפח 5.5 ליטרים (5,461 סמ"ק), עושה שימוש בזוג מגדשי טורבו, אותם ניתן להריץ בלחץ גדישה של באר אחד או 1.3.
לצד נתוני ההספק מגיעים נתוני תצרוכת הדלק הממוצעת ופליטת מזהמים. כאשר הוא מוצב בחרטומה של S63 AMG, משיג המנוע הזה - לטענת מרצדס - כ-9.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. שיפור של 25% לעומת S63 AMG הנוכחית, המצוידת במנוע 6.3 ליטרים אטמוספרי, המייצר 525 כ"ס.
מרצדס S63 AMG עם המנוע החדש. צביעה מיוחדת מוקירה ניצחון במירוץ 24 שעות בספא, שנת 1971
נתוני הפליטה עומדים על 246 גרם CO2 לק"מ, וכאן מדובר כבר בשיפור של קרוב ל-30%. ה-S63 AMG החדשה משיגה נתונים אלה תודות - בין היתר - לתיבת 7 הילוכים אוטומטית, המציעה לנהג שלושה מצבים. כמו-כן היא תגיע עם מערכת עצור-סע העוזרת רבות בשיפור נתוני הצריכה והפליטה, ומערכת אגירת אנרגיה המיוצרת בעת בלימה.