שתף קטע נבחר

 

ב.מ.וו - ירוק הוא הצבע שלה

הייתם מאמינים? ב.מ.וו הביצועיסטית בתערוכת ז'נבה, עם דגמים המציגים לראווה בעיקר חסכנות וניקיון, בביתן צחור בו לא ניתן היה למצוא אזכור לכ"ס אחד בודד

גרסאות ירוקות בכל פינה, ביתן מבהיק בלבן בתולי ותמים - וחסרון מדאיג בנתוני ביצועים. בתערוכת הרכב של ז'נבה, התחפשה ב.מ.וו לנערה טובת מראה וכחולת עיניים, השילה כל סממן אגרסיבי אפשרי, וחייכה בנעימות לכל עובר ושב. העידן הסביבתי-חברתי הגיע ליצרנית ממינכן.

 

 

מעבר לכל הירוק הזה, מצאה ב.מ.וו זמן לחשוף גם את אחד הדגמים היותר-חשובים בארסנל הרחב שלה - סדרה 5 החדשה. הדור השישי של מכונית הסאלון, עם בסיס גלגלים ארוך מבעבר, חלל פנים חדש, תא נהג מכוון-נהג, ומרכב חדש למראה, שהופך את המכונית הזו - ולחלוטין לא במקרה - למעין סדרה 7 מוקטנת.


ד"ר נורברט רייטהופר, יו"ר הוועד המנהל של ב.מ.וו בביתן החברה בתערוכה

 

היצע יחידות ההנעה עומד על שני מנועי דיזל וארבעה בנזין, כשאחד מהם הוא V8. ההספק המינימלי עומד על 204 כ"ס, המרבי על 407 כ"ס ב-550i. ואיך אפשר לשכוח את גרסת ההנעה החסכונית, עם מנוע טורבו-דיזל בעל ארבעה צילינדרים בלבד, 184 כ"ס ומערכת דימום בעצירה. לצד תיבת שישה הילוכים ידנית, מציעה החברה תיבה אוטומטית עם שמונה ההילוכים, פריט סטנדרטי ב-V8.

 

עוד מציעה ה-5 החדשה (כאופציה) מערכת מתלים אקטיבית, המאפשרת התאמה אישית של פעולת המתלים לטעמו של הנהג. המערכת תעבוד בשיתוף עם ההיגוי האדפטיבי, הפעם עם תגבור חשמלי. בתחום הגאדג'טים תגלו חיישני חניה חדשים עם תצוגה מעודכנת, "מבט עילי" דרך ארבע מצלמות זעירות, בקרת שיוט אקטיבית, תצוגה עילית, ראיית לילה ועוד. 


 

מעט פחות סאלוני אבל לא פחות מוצלח, הוא ה-X5 שזוכה כעת לעדכון מתחייב של אמצע החיים. וזה מתבטא בעיקר מתחת לפח, עם סדרת מנועים חדשה ומעודכנת. בהיצע ארבעה מנועים, כשהבכיר שבהם הוא V8 כפול מגדשי-טורבו המפיק 407 כ"ס. אליו מצטרף  מנוע שישה צילינדרים טורי כפול-מגדשים, עם 306 כ"ס. לשני אלו מצטרפים מנועי דיזל שישה צילינדרים עם מסילה משותפת בלחץ גבוה, מגדשי-טורבו ומבנה אלומיניום.

 

כל גרסאות המנוע מצוידות בתיבה אוטומטית בעלת שמונה הילוכים. בנוסף למערכת ההנעה-הכפולה (X-דרייב), נעשו עידכוני תוכנה קלים כדי להתאימה לתפוקת הכוח המוגדלת, לשפר את זמן התגובה וכמובן לצמצם צריכת דלק. כמו בסדרה 5, גם כאן תמצאו את הרשימה השלמה של מערכות העזר האחרונות: מצלמות היקפיות, מערך חיישני חנייה מורחב, בקרת שיוט אקטיבית, דימום בעצירה ועוד.

 

עוד אפשר היה למצוא גרסאות מרכב מחודשות לסדרה 3, צנועות למדי במצאי החידושים, שכללו דגמי בסיס של ה-3 קופה והקבריו, תחת השם הלא-ממש-מעורר-ציפיות - 318i.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים