מנכ"ל הרכבת לשעבר מואשם: גרם מוות ברשלנות
בכתב האישום, שהוגש בעקבות תאונת הרכבת ביוני 2006 בבית-יהושע, נטען כי מנכ"ל הרכבת דאז לא דאג להפקת לקחים מתאונות קודמות. עוד נכתב, כי על אף שהיה מודע לסכנות במחסום בית-יהושע הוא לא דאג לפתרונות כדי למנוע אותן
ארבע שנים לאחר תאונת הרכבת הקטלנית בבית-יהושע, בה נהרגו חמישה בני-אדם, הוגשו היום (ד') כתבי אישום בגין גרימת מוות ברשלנות נגד מנכ"ל הרכבת לשעבר, עפר לינצ'בסקי ושני בכירים נוספים. נגד נהג הרכב, שהשאיר את מכוניתו על המסילה, הוגש כתב אישום בעבירת הריגה.
התאונה הקשה אירעה ב-12 ביוני 2006 בבית יהושע. רכב פרטי שהיה מעורב בתאונה עם רכב אחר נתקע על הפסים ורכבת שהגיחה במהירות לא הספיקה לבלום - והתנגשה בו בעוצמה.
בתאונת הרכבת נהרגו חמישה בני אדם ונפצעו 80. נהג המכונית הפרטית נחשד בעבירה של הריגה, כיוון שנהג ככל הנראה תחת השפעת סמי הרדמה.
מכתב האישום, שהוגש לבית משפט המחוזי בפתח-תקווה, עולה כי לינצ'בסקי "למרות התאונות הקודמות ואירועי כמעט תאונה, ובפרט לאור תאונת אחוזם, לא דאג להפקת לקחים ראויה ולמתן פתרונות אשר ימנעו תאונות בין רכבת לרכב". בנוסף נטען כי הוא "לא דאג להוצאת נהלים והנחיות סדורות" וגם "לא דאג לפתרון בטווח הקצר שימנע את תאונת הרכבת, עד שתבוצע הפרדה מפלסית או שתותקן מערכת טכנולוגית".
לגבי מחסום הרכבת בבית-יהושע, נכתב באישום לגבי מנכ"ל הרכבת לשעבר: "אף שהיה מודע, או צריך היה לדעת, כי במפגש בית-יהושע, כמו במפגשים נוספים, שדה הראיה הקיים לנהג הרכבת בשילוב עם המהירות הקיימת אינם מאפשרים לנהג לעצור בהימצא מכשול במפגש, לא דאג למתן פתרונות במפגשים אלה, דוגמת פיקוח אנושי מיומן המצויד באמצעי קשר והתראה מתאימים, הפחתת מהירות הרכבת, פתיחת שדות הראיה וכדומה".
כמו כן נטען לגבי לינצ'בסקי כי הוא "לא נהג כפי שמנהל כללי של רכבת ישראל היה נוהג במקומו ובנסיבות העניין". בנוסף נכתב באישום כי הוא "לא נקט בצעדים המתאימים כדי למנוע תאונה במפגש", לא דרש, לא קיבל ולא עמד על כך שסמנכ"ל חטיבת הפעלה ותחזוקת תשתיות ברכבת יעביר לו פירוט מלא בדבר הסיכונים הקיימים במפגשים השונים ובדבר אופן הטיפול בסיכונים אלה" וגם "לא פעל בהתאם להמלצות". בסך הכל הואשם לינצ'בסקי יחד עם סמנכ"ל ההפעלה הראל אבן והממונה על הבטיחות יובל בלום, בחמש עבירות של גרימת מוות ברשלנות.
תאונה ב-129 קמ"ש
יונתן ועדיה, נהג הרכב שהושאר על המסילה, הואשם בחמש עבירות של הריגה. מכתב האישום עולה, כי זמן קצר לפני התאונה הקטלנית הוא הזריק לגופו מידלום וכן צרך תרופות נוספות. למרות זאת, הוא נהג ברכב מסחרי מסוג איסוזו תחת השפעת התרופות. הוא התנגש בדרך במכונית מסוג פולקסווגן והמשיך בנסיעה עד שנעצר על המסילה.
עוברי האורח ניסו לפנות את הרכב מהמסילה, אך בשל ליקוי מכני הם לא הצליחו.
בשעה 11:56 חלפה הרכבת סמוך למחסום והוא ירד. כאשר היתה הרכבת במהירות של 134 קמ"ש, 125 מטרים בלבד מהרכב לחץ נהג הרכבת על ידית בלם החירום והפעיל את מערכת הבלימה של הרכבת. אבל זה היה מאוחר מדי והרכבת פגעה ברכב במהירות של 129 קמ"ש. הרכבת המשיכה בנסיעה, הדפה את האיסוזו וכמה קרונות ירדו מהמסילה.
בתאונה נהרגו חמישה בני--אדם: ליאור אלבלה, מיטל כהן, לילך סוזי, מוני פז ואלון שורק. בנוסף נפצעו למעלה מ-80 מנוסעי הרכבת בדרגות חומרה שונות.