יותר מ-3,000 תיירים יגיעו ל"נבוקו" במצדה ביוני
"אשת תיירות נכנסת", שמשווקת את האירוע בחו"ל, מדווחת על רשימת המתנה הולכת ומתארכת לשני המופעים של האופרה, ומעריכה כי הגעת התיירים תניב לספקים של שירותי הקרקע הכנסות של 7-5 מיליון דולר
תיירות תרבותית - הדבר החם הבא בתיירות הנכנסת לארץ הקודש? חברת "אשת תיירות נכנסת" מדווחת כי יותר מ-3,000 תיירים מ-14 מדינות אמורים להגיע לישראל ביוני לצפות באופרה "נבוקו" מאת ורדי במצדה, בהפקת האופרה הישראלית.
ב"אשת תיירות נכנסת" - שזכתה במכרז לשיווק האופרה בחו"ל - מעריכים כי הגעת התיירים הרבים תניב הכנסה של 7-5 מיליון דולר לגורמים שונים בארץ העוסקים בשירותי הקרקע.
חלק הארי של התיירים שיבואו ליהנות מהאופרה במצדה יגיעו מצרפת, מארצות הברית ומקנדה. בין השאר, יגיעו מבקרים גם מיפן, מדרום אפריקה ומברזיל. כל התיירים יתארחו במלונות ים המלח, ורבים מהם ילונו גם במלונות במקומות מרכזיים נוספים ברחבי הארץ.
"התיירים שיגיעו ביוני יהנו משתי הופעות של 'נבוקו' במצדה, ורבים מהם יגיעו גם למופע של זמרת האופרה ג'סי נורמן", אמר ל-ynet מנכ"ל "אשת תיירות נכנסת" מקבוצת "אשת טורס", אמנון בן דוד. "כל המקומות כבר מלאים, ורשימת ההמתנה הולכת ומתארכת. רוב התיירים אינם יהודים, ורובם יגיעו לישראל בפעם הראשונה. שיווקנו את האירוע באמצעות יותר מ-50 סוכני נסיעות בעולם, שמתמחים בתיירות תרבות ובתיירות איכות.
"זו הפעם הראשונה שאירוע תרבות המתרחש בישראל משווק זמן רב כל כך מראש. ברוב האירועים הנערכים בארץ מתפרסמות התוכניות מאוחר יחסית, וכתוצאה מכך אין זמן מספיק למנף את האירועים להבאת תיירות נכנסת. העובדה שהאירוע משווק בחו"ל שנה מראש תורמת רבות להצלחתו, כמו גם התמיכה הנרחבת שאנו מקבלים ממשרד התיירות, מהאופרה הישראלית, מאל על ומהחברה הכלכלית של ים המלח".
לדברי בן דוד, כ-500 איש רשומים כבר לצפייה באופרה "אאידה" מאת ורדי ב-2011, והוא מעריך כי לרגל הפקה זו יגיעו לישראל יותר מ-6,000 תיירים.