ב.מ.וו: נמשיך להוביל את מותגי היוקרה
היצרנית הבווארית מתכננת לא רק להישאר בפסגה היוקרתית, אלא אף להגדיל את היקף המכירות ביותר מ-50% עד שנת 2020. היעד: שני מיליון כלי רכב בשנה
"בכוונתנו לשמור על מעמדנו כיצרנית מכוניות היוקרה המצליחה ביותר. זו מטרתנו הברורה". כך אומר מנכ"ל ב.מ.וו, נורברט רייטהופר לאתר הכלכלי בלומברג. עוד מדווח האתר כי יעד המכירות של ב.מ.וו ל-2020 הוא שני מיליון כלי רכב, זאת לעומת כ-1.29 מיליון יחידות, שמכרה היצרנית בשנה החולפת.
במסיבת עיתונאים שערכה אתמול (ד') ב.מ.וו, בה פרסמה את הדו"חות הכספיים של שנת 2009, צפו בכיריה עליה חדה ברווחים בשנה הקרובה, עם השקת סדרה 5 החדשה וגרסת הקאנטרימן של מיני. בכל הנוגע למכירות צופה ב.מ.וו יציבות בשנה הקרובה. אם כי להערכת אנליסטים, מכירות החברה בשנה הקרובה עשויות להגיע ל-1.37 מיליון כלי רכב.
בשיחה עם בלומברג, אומר אנליסט בשוק הרכב כי יעד המכירות של ב.מ.וו לשנת 2020 הוא "מספר גדול", אך כנראה שליצרנית אין ברירה אלא לצמוח, וזאת במטרה להתמודד עם היריבות - מרצדס ואודי. ראוי להזכיר כי אודי הצהירה בעבר כי בכוונתה להפוך ליצרנית היוקרה הגדולה בעולם בשנת 2015.
על-פי הערכות, הצמיחה המואצת של ב.מ.וו תתבסס על הרחבת היצע הדגמים הנוכחי: אל הסדרות המוכרות, יצטרפו בשנים הקרובות מספר דגמים של מכוניות קטנות, שיצוידו בהנעה קדמית וישתלבו בהיצע הגדל כנראה מתחת לסדרה 1. ראוי לציין כי המעבר לשימוש בהנעה קדמית מבשר על לא פחות ממהפכה עבור היצרנית, שמתגאה מזה שנים בדבקותה בהנעה אחורית ובסיסמת "חווית הנהיגה המושלמת". אל היצע הדגמים צפויה להצטרף גם מכונית עירונית קטנה, שתצויד בהנעה חשמלית.
מנוע צמיחה נוסף אמור להיות פעילות היצרנית בשווקים מתפתחים - ובעיקר סין והודו. להערכת בכירים בב.מ.וו, המכירות בסין צפויות לצמוח השנה בקצב דו-ספרתי, ועשויות להגיע ל-100 אלף יחידות.